صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

لباس محلی زنان تالشی با قدمت 4 هزار ساله

لباس محلی زنان تالشی با قدمت 4 هزار ساله

 

زنان تالش از روزگار کهن تاکنون رنگها را به پهنای طبیعت زیبای تالش درهم تنیده و پوشش زیبایی را تهیه کردند که هنوز هم زنده است و هر کس با دیدن این لباس به وجد می آید. لباسی که چندین رنگ در تار و پود پارچه در آمیخته و با دوخت های متنوع طراحی و آراسته شده است.
    تالشی ها سینه به سینه آموختند، طرح زدند، دوختند و به تن کردند و گوشه گوشه بقچه های جهیزیه را با طرح های زیبا و متنوع زینت کردند و لباسهای با قدمت تاریخی بسیار را نسل به نسل به یکدیگر هدیه دادند.
    شهرستان تالش از طبیعت زیبای منحصر به فردی برخوردار است که این زیبائیها را در لباس زنان تالشی مشاهده می کنیم.
    لباس زنان تالش زیبائیهای خاصی شامل روسری یکدست سفید، جلیقه بعضاً مزین به سکه های درشت، پیراهن بلند تا مچ پا و دامنی که در زبان فارسی شلیته و در زبان محلی شلار خوانده می شود است. زنان تالشی زیرلباس خود پاچامه می پوشند.

ادامه مطلب ...

تذکر جعفر زاده در مورد تسریع در پرداخت حقوق معلمان نهضت سواد آم

تذکر جعفر زاده در مورد تسریع در پرداخت حقوق


معلمان نهضت سواد آموزی شهرستان تالش


طی تذکر نمایندگان گیلان به مسئولان اجرائی در تاریخ یکشنبه 28 آبانماه ، غلامعلی جعفرزاده به وزیر آموزش و پرورش پیرامون جلوگیری از اختلاط دانش‌آموزان دخترانه ابتدایی با دانش‌آموزان مقطع متوسطه در مدرسه سیده فاطمه موسوی دهستان نرگستان بخش صومعه‌سرا و تسریع در پرداخت حقوق سال گذشته حدود 870 نفر از معلمان نهضت سوادآموزی شهرستان تالش و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تأمین خوابگاه برای دانشجویان غیربومی دانشکده فنی مهندسی شهرستان صومعه‌سرا تذکر داد.

از غلامعلی جعفرزاده ازبابت اینکه بفکر مشکلات حوزه تالش و صومعه سرا هم هستند تشکر میکنیم و برای ما سوال است که چرا نماینده تالش هنوز یک تذکر کتبی به مسئولین اجرایی نداشته است !!
منبع وبلاگ رای ما


هوشنگ امیر احمدی: می خواهم رئیس جمهور ایران شوم.

هوشنگ امیر احمدی: می خواهم رئیس جمهور


ایران شوم.



عصر ایران - هوشنگ امیراحمدی معتقد است در تل آویو، دو دیدگاه متفاوت درباره ایران وجود دارد: دیدگاه اول، سیاست خارجی ایران را غیرعقلایی می داند و به همین دلیل بر حمله پیشدستانه اسرائیل به ایران تاکید می کند. دیدگاه دوم اما، سیاست خارجی ایران را عقلایی و ایران را آغازگر جنگ با اسرائیل نمی داند.
وی هر گونه ارتباط میان تعطیلی سفارت کانادا در تهران و حمله نظامی اسرائیل به ایران را رد می کند.
او همچنین جنگ افروزی تل آویو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتفی می داند و وقوع چنین جنگی را زمینه ساز شکست میت رامنی و نهایتاً به زیان اسرایل ارزیابی می کند.
هوشنگ امیراحمدی می خواهد نامزد ریاست جمهوری در انتخابات خرداد ماه سال آینده شود. او معتقد است جمهوری اسلامی و مردم ایران باید به او "شانس خدمت" بدهند.

ادامه مطلب ...

غرب گیلان و تالش را استان کنید 

 

اخیراً زمزمه هایی درخصوص تشکیل استان ساحلی با جدایی شرق گیلان – شهرستانهای املش و رودسر – و غرب مازندران در افواه جاری است و نمایندگان شهرستانهای املش و رودسر و نوشهر و چالوس این موضوع را در مجلس و در سطح استانهای خود مطرح نموده اند.
رهبری املشی در دیدار با جمعی از نخبگان و شوراهای اسلامی رودسر و املش عنوان داشته است که (نقل به مضمون) :" بینی و بین اله به این نتیجه رسیدم که این کار- استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران – درست است. خدا من را بکشد اگر برخلاف نظر و مصلحت مردم نظری دهم. الان فرصتی فراهم است ... کاری که ممکن است در 10 سال طول بکشد تا انجام شود، در 10 ماه انجام می شود. همانطور که استان خراسان جنوبی با 2 الی 3 شهرستان کوچک استان شد. و خراسان شمالی با 4 شهرستان استان شد".

ادامه مطلب ...