صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

برگزاری مراسم اولین سالگرد استاد مسرور

مخالفت با برگزاری مراسم اولین سالگرد استاد

 مسرور(شاعر نامدار تالشی)




امروز 29 دی ماه 1391 قرار بود مراسم اولین سالگرد درگذشت استاد فرامرز مسرور ماسالی در تالار پیوند شهرستان ماسال و با حضور علاقمندان آن استاد از سراسر تالش برگزار شود. اما این امر اتفاق نیفتاد.!! یعنی مراسم در تالار پیوند برگزار نشد! علت این اتفاق هم گویا مخالفت برخی از مسئولین شهرستان ماسال و استان بود که از چند روز گذشته به بهانه های گوناگون قصد جلوگیری از برگزاری مراسم را داشتند. نهایتاً هم چنین شد که مراسم به جای تالار پیوند، بر سر مزار استاد مسرور ماسالی برگزار شد. گویا همه مسئولین و ادارات موافقت خود را با برگزاری این مراسم اعلام نموده و مجوز برگزاری مراسم نیز صادر شده بود اما .... اجازه نداد که مراسم در محل پیش بینی شده برگزار شود......

ادامه مطلب ...

نمایندگان ادوار تالش در مجالس شورای ملی، سنا و شورای اسلامی


مروری بر نمایندگان ادوار تالش در مجالس شورای ملی، سنا و شورای اسلامی


سردارمنصور (میرزا فتح الله خان)

حاج شیخ محمد حسین

حاج آقا رضا رفیع

محسن همراز (فاضل الملک)

سید حسین معینی

حاج سید مصطفی مصطفوی کاشانی فرزند آیه الله کاشانی از مبارزین ملی شدن نهضت نفت

هلاکو رامبد

مرحوم حجه الاسلام میر یونس عرفانی

مجتبی عرفانی  28ساله در زمان برگزیده شدن

سید ابراهیم میر غفاری

عسگر اسلام دوست کاربندی

بهمن محمد یاری

محمود شکری هم اکنون

ادامه مطلب ...

نخستین سالگرد درگذشت استاد مسرور

نخستین سالگرد درگذشت استاد مسرور ماسالی



بدینوسیله به اطلاع  می رساند مراسم نخستین سالگرد درگذشت استاد فرامرز مسرور ماسالی روز جمعه 29 دی ماه 1391 برگزار می گردد.

این مراسم از ساعت 2.30 بعد از ظهر روز جمعه 29 دی ماه 1391 و در تالار پیوند شهرستان ماسال برگزار می گردد. شرکت برای عموم آزاد است.

نشانی محل برگزاری مراسم:

جاده شاندرمن به ماسال - روبروی اداره برق ماسال - تالار پیوند

اخبار تکمیلی درخصوص دخالتهای ناصر عاشوری در چوکای تالش

دخالت ناصر عاشوری در چوکای تالش

بنابراخبار رسیده حدود 5 ماه پیش از مدیران یکی از آموزشگاههای فومن درخواست کرده بودند که یک مدرک جعلی برای آقای عاشوری که در چوکا شاغل هستند، صادر شود اما طرف می گوید این غیر قانونی است و تاکنون موفق به دریافت دیپلم نشده اند. البته اخیرا ناصرعاشوری از طریق یکی از مسئولان پیگیر دیپلم این آقاست !

ناگفته نماند که یکی از نزدیکان دیگر آقای ناصر عاشوری با مدرک جعلی دیپلم در یکی از دانشگاهها دانشجو است. 


و اما نکته عجیب دیگر اینکه آقای ناصرعاشوری حدود سه ماه پیش از مدیریت چوکا و آقای گلریز مدیرعامل لوله سازی شمال انتقاد میکرد  اما اکنون طی مذاکراتی که پیرامون تغییر مدیریت چوکا انجام داده (از جمله با دکتر قلابی ! آقای مرتضوی : رئیس غیرقانونی سازمان تامین اجتماعی !)   آقای گلریز را به عنوان مدیر پیشنهادی چوکا معرفی نموده !!!  گفتنی است  گلریز مشاور آقای عاشوری در سه سال پیش در شرکت .....  نیز بوده است.

ادامه مطلب ...

نماینده آستارا برای ریاست جمهوری می‌آید


نماینده آستارا برای ریاست جمهوری می‌آید



صفر نعیمی‌رز امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه حضور در صحنه رقابت انتخابات یک تکلیف است، اظهار کرد: اگر تقدیر الهی باشد و فضا ایجاب کند، به عنوان سرباز ولایت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم.

ادامه مطلب ...

نامه سرگشاده دکتر هوشنگ امیراحمدی به مردم بزرگوار ایران


نامه سرگشاده دکتر هوشنگ امیراحمدی به مردم بزرگوار ایران



آشتی برای منافع ملی، مردمانی شاد و سر زمینی جاوید



هم میهنان،
شاید بپرسید چرا این نامه خطاب به شما نوشته می شود؟ هدف من از نگارش این نامه بیان خواست عمیق و صادقانه ام برای شرکت در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1392 است. از آن مهمتر، از طریق این نامه میخواهم از شما تقاضا کنم که از من در انتخابات پیش رو حمایت کنید و از این طریق به من فرصت خدمت به شما مردم بزرگوار ایران را بدهید. افراد بسیاری از جمله "کمیتۀ انتخاب دکتر امیر احمدی برای ریاست جمهوری ایران" مشوق من برای حضور در انتخابات پیش رو بوده اند. این در حالی است که برخی نیز، به من، در خصوص مشکلات ناشی از این اقدام هشدار داده اند. من از چالش هائی که این تصمیم برای من، خانواده ام، بستگانم، دوستانم، و حامیانم ایجاد خواهد نمود به خوبی آگاهم. با این همه، اعتقاد راسخ دارم که هیچ گزینۀ بهتری جز تبدیل این انتخابات به فرصتی برای ایجاد ایرانی بهتر، سرشار از رونق و صلح و دوستی برای ما وجود ندارد. نا گفته پیداست که برای نیل به این مقصود، امید و تلاش من معطوف به برگزاری انتخاباتی آزاد، شفاف و عادلانه است.

ادامه مطلب ...

تارنمای پروفسور امیر احمدی

تارنمای پروفسور امیر احمدی



دکتر امیراحمدی دارای شخصیتی خود ساخته است. نه آقازاده و نه شاهزاده. بلکه وی شهروندی معمولی است که از بطن مردم برخاسته و روی پای خود ایستاده است. در یک خانواده روستایی و زمین دار متوسط در شهرستان زیبای طالش (شهر شاندرمن) در ساحل خزر متولد شده و تحصیلات ابتدایی خود را در همان جا ( روستای شیخ نشین) و در مدرسه ای که اهدایی پدربزرگش بود، به اتمام رساند. برای تحصیلات متوسطه به اجبار در یازده سالگی خانواده خود را ترک کرده و به شهرستانهای ماسال و بعد رشت رفت. با پذیرفته شدن در کنکور چند دانشگاه ایران، رشته کشاورزی در دانشگاه تبریز را انتخاب کرد و به اخذ مدرک مهندسی کشاورزی نائل شد. سالهای دانشگاه تبریز در میان هموطنان غیور آذری مملو از خاطرات فعالیتهای درسی، ضد دیکتاتوری، اعتصابات دانشگاهی، و شور و حال جوانی بود.

 

ادامه مطلب ...

مشکلات آموزش و پرورش توسط نماینده تالش بررسی شد

مشکلات آموزش و پرورش توسط نماینده تالش بررسی شد



به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان تالش صبح روز نهم دیماه با حضور حاج محمود شکری در سطح مدارس و ستاد اداره مشکلات آموزش و پرورش توسط ایشان مورد بررسی قرار گرفت. مدیر آموزش و پرورش در این باره گفت: این حضور بر اساس قول نماینده محترم مبنی بر رسیدگی به مشکلات مدارس بویژه سوخت و تجهیزات ستادی اداره و مدارس بوده است . در این نشست و بازدید ها بسیاری از مشکلات پیش رو بصورت ملموس باطلاع نماینده محترم رسید.

ادامه مطلب ...

استاد قسمت خانی در بستر بیماری


استاد قسمت خانی در بستر بیماری





(شهرام آزموده)امروز که گذرم به ماسال افتاده بود با خبر شدم استاد قسمت خانی بیمار شده و چند روزی را نیز در بیمارستان ماسال بستری شده اند. به هنگام بازگشت از ماسال به همراه مهندس منفرد به بیمارستان ولیعصر ماسال رفتیم، اما بعد از جستجو مطلع شدیم که ایشان از بیمارستان مرخص شده اند. خوشحال شدیم که از بیمارستان مرخص شده اند. و از بیمارستان خارج شدیم.... در راه به شماره همراه استاد خانی زنگ زدم. یکی از پسران شان گوشی را برداشته و با من گفتگو کردند. جویای حال استاد شدم. اما جواب ایشان نگرانم کرد. او گفت: استاد اینک از بیماری معده و ریه رنج می برند و در بیمارستان بقیة الله تهران بستری هستند و در حال گذراندن مراحل تشخیصی و درمانی هستند و به احتمال زیاد در ادامه درمان نیاز به جراحی معده خواهند داشت.....

به هر حال امیدوارم به زودی حال این استاد عزیز موسیقی تالشی رو به بهبود بگذارد و ایشان هر چه زودتر به کانون گرم خانواده خود و جمع تالشان بازگردند. از شما عزیزان نیز استدعا دارم ایشان را از دعاهای خود فراموش نکنید.

بلندترین آبشار ایران

بلندترین آبشار ایران در سرزمین تالش(لوندویل)




برای دیدن آبشار لاتون باید از شهر کوچکی به نام لوندویل عبور کنید. لوندویل در 15 کیلومتری آستارا قرار دارد. شهری ساحلی که همه جاذبه‌‌های گردشگری را در دل خود جای داده است: کوه، آبشار، ساحل دریا، جنگل و...
لوندویل شهری است که جمعیت آن به زور به ده هزار تن می‌رسد، اما با همه کوچکی خود می‌تواند یکی از قطب‌‌های مناسب گردشگری خطه گیلان باشد. در لوندویل بیشتر از آن‌که با لهجه گیلکی روبه‌رو شوید لهجه تالشی و آذری را می‌شنوید. نخستین نکته جالب در مورد این شهر نام آن است. شما می‌دانید معنی کلمه لوندویل چیست؟

ادامه مطلب ...

تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر


تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر

جام جم آنلاین:
با سرد شدن زیستگاه‌های پرندگان کوچرو در کشورهای اروپای شمالی و شرقی، پیش قراولان پرندگان مهاجر و زمستان گذر به تالاب‌های آق و استیل شهرستان آستارا وارد شدند.



به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا، این پرندگان را شامل خوتکا، خوتکای پرسفید، انواع مرغابی سانان و بلدرچین نام برد و افزود: این پرندگان از سرزمین‌های اروپای شمالی و مناطق قطبی وارد شمال غرب استان گیلان شده‌اند. 

ادامه مطلب ...

اسماعیل حسن زاده نایب رییس کمیته انضباطی

اسماعیل حسن زاده نایب رییس کمیته انضباطی


فوتبال غرب آسیا شد


به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فادی زوریکات دبیرکل فدراسیون غرب آسیا در نامه ای اسماعیل حسن زاده را به عنوان نایب رئیس کمیته انضباطی غرب آسیا منصوب کرد.

در این نامه آمده است:

بر اساس ماده 46 اساسنامه فدراسیون غرب آسیا و تصمیم کمیته اجرایی در آخرین جلسه این کمیته ( 23 آذر 91)، شما به عنوان نایب رئیس کمیته انضباطی فدراسیون غرب آسیا منصوب می شوید.

رئیس این کمیته کایز اضود از عراق است و عبدالهادی اسد از کویت به همراه کمرالدین احمد از لبنان و الخادر صالح از عربستان سعودی اعضای این کمیته هستند.

فرماندار جدید مبارک !!!

فرماندار جدید مبارک !!!


شاید بزرگان تالش نشسته اند و با هم به این جمع بندی رسیده اند که حضور جناب آقای شعبانی در مسند فرمانداری تالش باعث پیشرفت و توسعه تالش خواهد شد !

شاید هم بزرگان استان به این تیجه رسیده اند که تالش فرمانداری همچون آقای شعبانی می خواهد تا ....!

اصلا با آقای شعبانی کاری نداریم چون ایشان و نحوه مدیریت ایشان را نمی شناسیم و نمیتوانیم در مورد وی نظری بدهیم ولی یک سوال باقی میماند که نماینده مردم تالش ،جناب آقای شکری می بایست برای تنویر افکار مردم تالش به آن پاسخ بدهند.


ادامه مطلب ...