صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

نامه سرگشاده دکتر هوشنگ امیراحمدی به مردم بزرگوار ایران


نامه سرگشاده دکتر هوشنگ امیراحمدی به مردم بزرگوار ایران



آشتی برای منافع ملی، مردمانی شاد و سر زمینی جاوید



هم میهنان،
شاید بپرسید چرا این نامه خطاب به شما نوشته می شود؟ هدف من از نگارش این نامه بیان خواست عمیق و صادقانه ام برای شرکت در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1392 است. از آن مهمتر، از طریق این نامه میخواهم از شما تقاضا کنم که از من در انتخابات پیش رو حمایت کنید و از این طریق به من فرصت خدمت به شما مردم بزرگوار ایران را بدهید. افراد بسیاری از جمله "کمیتۀ انتخاب دکتر امیر احمدی برای ریاست جمهوری ایران" مشوق من برای حضور در انتخابات پیش رو بوده اند. این در حالی است که برخی نیز، به من، در خصوص مشکلات ناشی از این اقدام هشدار داده اند. من از چالش هائی که این تصمیم برای من، خانواده ام، بستگانم، دوستانم، و حامیانم ایجاد خواهد نمود به خوبی آگاهم. با این همه، اعتقاد راسخ دارم که هیچ گزینۀ بهتری جز تبدیل این انتخابات به فرصتی برای ایجاد ایرانی بهتر، سرشار از رونق و صلح و دوستی برای ما وجود ندارد. نا گفته پیداست که برای نیل به این مقصود، امید و تلاش من معطوف به برگزاری انتخاباتی آزاد، شفاف و عادلانه است.


بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که ایران عزیز ما با مشکلات عدیده و جدیِ داخلی و بین المللی روبروست که مقابله با آنها اقدامات فوری طلب می کند. در حالی که این سطور نگاشته می شود مجموعه ای از حکومت ها، سازمان ها، گروه ها، و افراد در جریان اجرای توطئه هائی هستند که با توسل به جنگ، مهندسی ایجاد هرج و مرج، و دامن زدن به خواست های تجزیه طلبانه، حیات ملت و کشور ما را نشانه گرفته اند. در همان حال، گروهی از درون ایران بر رویکرد های غلط و شکست خوردۀ گذشته در مواجهه با مسائل داخلی و بین المللی پا فشاری می کنند. واقعیت این است که بر پایه تجربیات، قاطعا می توان گفت که نه تداوم سیاست های فعلی، نه جنگ، نه یک انقلاب، و نه سازش غیر اصولی با غرب راه حل غلبه کشور بر مشکلات موجود نیست. بررسی ها و مطالعات من به عنوان یک محقق که بخش بزرگی از عمر خود را صرف مطالعه تاریخ، سیاست، و فرهنگ ایران کرده است، مرا به این حقیقت رهنمون شدند که برای خروج از معضلات رو به افزایش امروز تنها یک راه وجود دارد: اتحاد ملی برای تحقق تغییرات و اصلاحِ سیاست ها بطور تدریجی، با تکیه بر ساز و کار انتخابات عادلانه وشفاف.
همانگونه که می دانید داوطلب شدن برای شرکت در انتخابات در ایران امری قانونی است و مبارزات انتخاباتی من نیز در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی شکل خواهد گرفت. من به خوبی به این امر واقفم که بسیاری در داخل و خارج ایران مرا به دلیل دواطلبی ام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، در محدودۀ قانون اساسی موجود و نیز برخی از قوانین محدود کننده دیگر، مورد تخطئه و سرزنش قرار خواهند داد. اما به باور من هیچ قانونی حتی قوانین غیر قابل قبول نیز نباید شکسته شوند بلکه باید با اتخاذ روش های غیر خشونت آمیز و بحث و اقناع تغییر یابند. امید این است که نظام جمهوری اسلامی با توجه به واقعیت های عینی موجود و نیّت صادقانه من برای ساختن ایرانی بهتر به موضوع کاندیداتوری ام بنگرد. در آن صورت می توانم امید این را داشته باشم که نظام به من این فرصت را خواهد داد که برای تحقق آرمان های شما وارد صحنه مبارزات انتخاباتی شوم. در اینجا می خواهم مشخصا از مقام رهبری ایران که سرنوشت ملت نزد ایشان به امانت گذاشته شده بخواهم که از این خواست حمایت کنند.
هم میهنان،
شاید بپرسید چرا دکتر امیر احمدی؟ بگذارید از اینجا آغاز کنم که صد ها بلکه هزاران نفر از ایرانیان شاستگی این را دارند که در مقام رئیس جمهور به ایران، سرزمین مادری شان، خدمت کنند و لذا استحقاق این را دارند که در مبارزات انتخاباتی شرکت کنند؛ و من تنها یکی از آنان هستم. من در "برنامه مبارزات انتخاباتی" خود به تفصیل به ویژگی های علمی و نیز به سوابق و تجربیات کاری خود پرداخته ام. بطور اختصار، طی 30 سال گدشته من در مقام مدرّس و محقق دانشگاهی، برنامه ریز راهبردی، طراح سیاستگذاری، و مدیر اجرائی به کار اشتغال داشته ام. خدمات آکادمیک من برای مطالعات مربوط به ایران، کمک هایم در سیاستگذاری ها، و نیز طرح اندیشه های نوین برای ارتقاء جامعه ایران، همگی در جزوه ای با عنوان "داستان زندگانی من" آورده شده اند. هر دوی این اسناد در پایگاه اینترنتی من www.amirahmadi.com قابل دسترسی و مطالعه اند.
من در طول زندگانی ام فروتنانه صدای خِرد و منطق بوده ام و در زمینه های بسیاری نقش رهبری را برای ایجاد تغییرات مثبت و سازنده بر عهده داشته ام. یکی از بزرگترین افتخارات من تلاش بی وقفه برای برقراری صلح و آشتی بین ایران و آمریکا از طریق خلق موقعیت هائی منحصر بفرد بوده است، به نحوی که منافع ملی هر دو کشور و عزت ایران تامین گردد. هر چند که متاسفانه موقعیت های مذکور با غفلت های تاریخی طرفین از دست رفت اما تلاش های مذکور حداقل باعث شد که جلوی جنگ میان دو کشور گرفته شود. در عین حال در سایۀ همین تلاش ها سیاستگذاران رده اول آمریکا از رفتار گذشتۀ آن کشور نسبت به ایران، از ملت ایران عذر خواهی کردند. هم چنین افتخار می کنم که در طول نزدیک به ربع قرن کار بر روی رابطه ایران و آمریکا، بطور پیوسته، جزو معدود صدا هائی در آمریکا بوده ام که با سیاست های معطوف به تحریم، جنگ، و تغییر هرج و مرج زا به مخالفت برخاسته ام، و همیشه خواهان اصلاحات معنی دار بوده ام.
تلاش من برای ایجاد آشتی تنها منحصر به ایجاد رابطۀ عادی میان ایران و آمریکا نبوده است بلکه طیف های سیاسیِ مخالفِ با یکدیگر در درون ایران را نیز در بر می گرفته است. اگرچه مشکلات امروز ایران ریشه های پیچیده ای دارد، به نظر من علت اصلی را باید در گفتمان خصمانۀ سه بازیگرِ اصلیِ تاثیر گذار بر فضای سیاسی ایران یعنی حکومت ایران، مخالفان حکومت ایران و حکومت ایالات متحده آمریکا، در برخورد با بازیگرِ مخالف خود جستجو کرد. مادام که این گفتمان خصمانه غالب باشد هیچ راه حلی برای مسائل ایران متصور نیست. این گفتمان خشونت بار و توهین آمیز باید تغییر یابد و عزم من این است که در سایۀ تلاشی همه جانبه و به کمک شما این گفتمان را تغییر دهم.
از دیگر افتخارات من خدمت به ملت ایران برای بازسازی ویرانی های جنگ صدام حسین بر علیه کشور است. در حالی که جنگ در جریان بود، من به کمک دانشگاه تهران، بارها به مناطق جنگی از جمله خوزستان سفر کردم تا ضمن برآورد خسارات وارده، راهبرد های بازسازی پس از جنگ را فرموله کنم. من هم چنین بطور فعال در بازسازی خرابی های ناشی از زلزله بزرگِ رودبار و منجیل شرکت داشته ام وبعد از زلزله بم هم برای بازدید و ارزیابی خسارات راهی آن دیار شدم. از اینکه در لحظات سخت به یاری مردم ایران شتافته ام همواره احساس غرور می کنم.
من در ایران زندگی، تحصیل و کار کرده ام و زمانی هم که در خارج از کشور اقامت داشته ام بطور پیوسته به دیدار سرزمین مادری آمده ام. طی آن دیدار ها تحقیقات متعددی را در زمینه های مختلف مربوط به ایران به انجام رسانده و در باب فرصت ها و چالش های موجود مطالب زیادی نوشته ام. در دهۀ پنجاه شمسی، به عنوان مهندس کشاورزی جوان در مناطق محروم مربوط به عشایر بویر احمدی، بختیاری، قشقائی، و لُر خدمت کرده ام. از افتخارات دیگر من نگارش و انتشار دو کتاب تحقیقی یکی در مورد وضعیت حقوقی جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و دیگری دریای خزر است که در هر دو کتاب، با استناد به تحقیقاتی گسترده به دفاع از حقوق قانونی و تاریخی ایران پرداخته ام. در حال حاضر دارای یک منزل مسکونی در طالش، استان گیلان، محل تولدم، در سواحل زیبای مازندران هستم و اغلب نزدیکان و بستگانم هم در همان محل زندگی می کنند.
بخشی از زندگی من در آمریکا سپری شده، جائی که توانستم با استفاده از فرصت ها و در سایۀ تلاشی بدون وقفه مدرک دکترای خود را از دانشگاه کُرنل بگیرم و به عنوان استاد تمام وقت در دانشگاه راتگرز به کار تدریس و تحقیق مشغول شوم. من از فرصت به دست آمده برای آشنائی با زوایای فرهنگ آمریکائی و نیز شناخت و تبادل نظر با جمع کثیری از نخبگان آمریکائی از جمله سیاستمداران برجسته، داشگاهیان، و رهبران و صاحبان موسسات بزرگ اقتصادی استفاده نموده ام. من مدت زمانی نیز در انگلستان در دانشگاه اکسفورد به کار تدریس و تحقیق اشتغال داشته ام. سفر های بی شمار من به کشور های مختلف جهان موجب گردیده که از نزدیک با تجربیات کشور هائی که ظرف 30 سال اخیر به دستاورد های چشمگیری نائل شده اند آشنا شوم. ما باید بیاموزیم که از تجربیات جهانی برای پیشرفت ایران استفاده کنیم و من مصمم به استفاده از آن تجربیات هستم.
من در خارج از ایران "سرباز" خوبی برای کشورم بوده ام. در دورانی که از اسلام و ایران چهره ای اهریمنی ترسیم می شد، من بطور پیوسته در دفاع از حقوق ایران و ایرانیان و شناساندن و تبلیغ فرهنگ ایرانی، لحظه ای آرام نگرفته ام. برخی دافعه ها در داخل ایران همراه با جاذبه هائی در غرب باعث مهاجرت میلیون ها ایرانی ظرف سه دهه گذشته به خارج از کشور گردیده است. با این حال نکته قابل توجه این است که اکثریت قاطع ایرانیان دور از وطن، با افتخار هویت ملی خود را که نشانۀ وفاداری آنان به سر زمین مادری است حفظ کرده اند. در این جمع بزرگ من نیز یکی از کسانی هستم که بدون کمترین خدشه در پروندۀ چهل سال زندگیم در غرب، هویت خود و عشق به سرزمینم را در سینه زنده نگاه داشته ام.
هم میهنان،
شاید بپرسید آیا من واقعا می توانم تغییری ایجاد کنم؟ شما ملت ایران طی سالهای طولانی گذشته در مقابل سختی ها، از جنگ گرفته تا بلایای طبیعی، تا درگیری ها و اختلافات سیاسی و بالاخره تحریم های فلج کننده از خود صبر و فداکاری نشان داده اید. دیگر زمان آن فرا رسیده که با عبور از آن دوران، با آغاز مسیری نوین، نشاط و شادمانی را در کنار رونق و آبادانی تجربه کنید. این حق شماست که سئوال کنید آیا تیم دکتر امیر احمدی قادر است به چنین آرمانی جامۀ تحقق بپوشاند؟ این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که هیچ راه حل آسان و سریعی برای حل مشکلات پیچیده و چند وجهی امروز کشور ما نیست. اما می توانم این اطمینان را بدهم که بر پایه مطالعاتی که من انجام داده ام، راه حل هائی را فرموله کرده ام که با بکارگیری آنان و در سایه یک تلاش همگانی می توان بر مسائل پیچیده موجود غلبه کرده و رونق و آبادانی را برای شما مردم ایران به ارمغان آورد.
برنامه انتخاباتی من سندی است علمی و عملی که راه حل هائی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ارضی و بین المللی را در دو سطح سیاستگذاری و راهبردی فرموله کرده و در معرض دید شما قرار می دهد. طبیعی است که هیچ برنامه ای خالی از نقص نیست. امید من این است که متخصصین و دانش پژوهان ایران در تکمیل و رفع نواقص این طرح بزرگ، من را یاری دهند. نقطه عزیمت ما برای مهار و سپس غلبه بر مسائل موجود، پایان دادن به درگیری های شدید سیاسی و اختلاف و نفاق خانمانسوز حاکم بر جامعه است؛ و مسیر حرکت به سمت آشتی ملی و تشکیل دولت ائتلافی است. گام اول برای تحقق این امر، باز کردن فضای سیاسی موجود و دادن امکان رقابت به نیرو های سیاسی در یک فضای انتخاباتی "عادلانه و شفاف" در سال 1392 است. این امر میسر نیست مگر اینکه حکومت ایران گام اول را در جهت متحد ساختن و دلگرم نمودن مردم بر دارد. خوشبختانه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در تحلیلی که در آبان ماه 1391 در پایگاه اینترنتی آن وزارتخانه منتشر شده با درک وضعیت موجود به این مهم اشاره می کند. در تحلیل وزارت اطلاعات آمده است که یکی از راههای مهم و اساسی برای غلبه به تهدیدات خارجی "کاهش شدید اختلافات داخلی و تقویت پایگاههای مردمی است." در این میان آیت الله خامنه ای قادرند به این ایده شکل عینی ببخشند و من با شناختی که از ایشان دارم وقوع چنین رویداد بزرگی را دور از ذهن نمی دانم.
اتحاد در داخل، موقعیت ایران را برای مذاکره با قدرت ها در خارج بطور چشمگیری ارتقاء و استحکام می بخشد. ایران در حال حاضر، در نتیجه رویکرد خصمانه قدرت های بزرگ با انزوای بین المللی، در صحنه سیاسی و اقتصادی روبرو گردیده است. ما باید در اسرع وقت روابط خود را با سازمان ملل سامان دهیم و نخستین برنامه من، در مقام رئیس جمهور ایران، بازگرداندن پرونده هسته ای از سازمان ملل به آژانس بین المللی انرژی هسته ایست. این امر از طریق همکاری با آژانس و اعتماد سازی با اعضاء دائمی سازمان ملل میّسر است. این روند در همین جا نباید متوقف شود. گام بعدی کاهش تشنج با آمریکا، اروپا، کشور های اسلامی و همسایگان است. مرمت و بهبود رابطه با سازمان ملل و آمریکا باید در اولویت سیاست خارجی کشور قرار گیرد و در همه حال باید عزت ایران مد نظر باشد. تاکید کنم که خط فکری من با خط سازشی که این روزها در ایران صدایش تنین انداخته یکی نیست. خط فکری من بر مصالحه قدرتمندانه، بر مبنی منافع ملی ایران و در چهارچوب عزت کشور است.
هممیهنان،
ممکن است بپرسید چگونه است که دکتر امیر احمدی می تواند چنین ادعائی کند؟ اگر برقراری رابطه با آمریکا بر اساس حفظ منافع و عزت ملی میّسر بود چرا دیگران که تا کنون در راس امور اجرائی کشور بوده اند قادر به انجام چنین مهمی نشدند؟ واقعیت این است که شرایط خاص زندگی من موقعیت ویژه ای را فراهم آورده که اگر منحصر بفرد نباشد در کمتر سیاستمداری بطور یکجا جمع است. از نظر علمی و کار های تحقیقاتی من نزدیک به سه دهه است که بر روی تاریخ، سیاست، و اقتصاد ایران کار کرده ام. تالیفاتم را شخصا به هر دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته و منتشر کرده ام (برای اطلاعات بیشتر به داستان زندگی من مراجعه فرمائید). تسلط من در مورد مسائل مربوط به ایران تنها به تالیفاتم محدود نمی شود. من بطور پیوسته به ایران مسافرت می کنم و از نزدیک با جزئیات آنچه که در جامعه ایران می گذرد آشنایم. نه تنها بطور دائم با مردم، از همه طبقات، بخصوص با جوانان، در تماس بوده ام بلکه در بالاترین سطوح مملکتی با سیاستمداران و متفکران ایران همواره در حال بحث و تبادل نظر بوده ام.
در کنار آشنائی با جزئیاتِ خصوصیاتِ فرهنگی و سیاسی جامعه ایران، ارتباط تنگاتگی با فرهنگ و جامعه آمریکا نیز داشته ام. نزدیک به چهار دهه زندگی در آمریکا، آشنائی و مراوده با سرشناس ترین متفکرین سیاسی و اجتماعی این جامعه، و نیز آشنائی با شخصیت های سیاسی و دیپلماتیک آمریکا در بالاترین رده ها، موقعیت خاصی را برای من فراهم آورده که این اعتماد به نفس را به من می بخشد که بتوانم ادعا کنم که رابطه میان ایران و آمریکا را با حفظ منافع ملی و با عنایت به عزت ملی ایران حل و فصل کنم. وزیر امور خارجه سابق آمریکا، خانم مادلین آلبرایت، بر اثر بحث های طولانی و روشنگرانه، در جلسه ای که شورای ایرانیان آمریکائی به رهبری من تشکیل داده بود، برای نخستین بار، از شرکت آمریکا در کودتای 28 مرداد از مردم ایران پوزش خواست. و بالاخره اینکه دولت های مخالف جمهوری اسلامی من را بعنوان یک فرد "مسئله ساز" نمیبینند بلکه "مسئله حل کن" میدانند.
آشتی و آرامش در خانه و کاهش تشنج با خارج منجر به کاهش تحریم ها شده و راه را برای سرمایه گذاری های خارجی چه از سوی ایرانیان خارج از کشور و چه سرمایه گذاران خارجی باز خواهد کرد. حل مشکلات فوری و عمده اقتصاد ایران شامل سقوط ارزش پول ملی، تورم، بیکاری کسری بودجه، و عدم جذب سرمایه گذاری در گروِ ترمیم رابطه با آمریکا و مآلا گشودن در های بازار های بین المللی بر اقتصاد کشور و به علاوۀ تغییرات بنیادی در مدیریت اقتصاد کشور است. تغییرات در مدیریت اقتصاد کلان و خرد کشور باید در حوزه های مدیریت پولی و مالی، صنایع، تجارت، و تصحیح سیاست های مرتبط با کار، تکنولوژی و تعیین نرخ تبدیل ارز های خارجی صورت بگیرد.
سیاست من، استفاده عقلانی از ارز و تعیین اولویت های ارزی با هدف حفظ ارزش ریال، تامین نیاز های پایه و ضروری مردم، و حمایت و توسعۀ تولید کالا و خدمات در داخل برای مصرف و صادرات خواهد بود. در همان حال، با اتخاذ یک سیاستِ انقباضیِ پولی و مصرفی به علاوۀ یک سیاست انبساطیِ مالی و تولیدی چند هدف را پی خواهم گرفت. به این ترتیب که با کاهش حجم پول، مصرف و تورم را کاهش خواهم داد در حالی که با اتخاذ سیاست های انبساطی مالی بر میزان تولید و اشتغال خواهم افزود. من از این رویکردِ افزایش عرضه و تولید برای افزایش سرمایه گذاری، ایجاد کار، رشد اقتصادی، و افزایش درآمد افراد استفاده خواهم کرد.
سیاست های دیگر من عبارت خواهند بود از: تعلیق یارانه های غیر ضروری به دهک های پر درآمد و هدایت وجوه صرفه جوئی شده به سمت تولید، فروش اوراق قرضه ملی با سررسیدهای درازمدت و نرخ های معقول، افزایش نرخ بهره و حمایت از بانکها برای استفاده سودآور از سپرده های ثابت، کاهش نرخ بهره برای امور تولیدی از طریق حمایت دولتی، هدایت بودجه های مربوط به طرح های توسعه به سمت بخش های تولیدی اشتغال زا، و کاهش مالیات بر بخش تولید و افزایش آن بر کالا های لوکس. سیاست تجاری من بر پایه کاهش واردات و افزایش صادرات استوار خواهد بود. کاهش ارزش ریال موقعیتی تاریخی را فراهم آورده که ایران می تواند در زمینه صادراتِ مصنوعاتِ صنعتی با کشور های دیگر به رقابت بپردازد. این وضعیت ما را قادر می سازد که برنامه صنعتی شدن با محوریت صادرات را سازمان و شتاب ببخشیم. باید تاکید کنم که موفقیت این برنامه ها در گرو قانونگرائی و انظباط در همۀ سطوح حکومتی است. من در مقام رئیس جمهور و در حیطه اختیاراتم هر آنچه در توان دارم برای نهادینه کردن قانونگرائی و ایجاد شفافیت و صداقت در دولت بکار خواهم گرفت.
هم میهنان،
شاید بپرسید شما چگونه می توانید به من کمک کنید؟ شما می توانید به طرق مختلف مرا در این حرکت مسالمت آمیز و بی سابقه یاری دهید. از جمله: پیام من را به فامیل، دوستان، همکاران و آشنایان بفرستید، برنامه های پیشنهادی را با آنان در میان بگذارید، کمک های مالی جمع آوری کنید، برای کار های بسیاری که باید در ارتباط با یک حرکت انتخاباتی صورت گیرد داوطلب شوید، از مقام رهبری بخواهید که راه را بر روی من بر پایه شرکت در یک مبارزه عادلانه بگشایند، و بالاخره به طرق منطقی و عملی با شورای نگهبان برای تایید من لابی کنید.
فراموش نکنید که هر چه تعداد ما بیشتر باشد و هر چه در این راه مصمم تر باشیم شانس تایید ما بیشتر است. من به باور شما به این حرکت نوین و به این راه نو و نیز به تعهد و انرژی مثبت شما نیازمندم. پیروزی در این راه یعنی پیروزی برای ساختن ایرانی آبادتر، متحد، و فارغ از خصومت و دشمنی که در سایه صلح و آرامش بتواند به جایگاه جهانی ای که شایسته آن است دست یابد.
من از شما خاضعانه می خواهم که در این عصر تغییرات بی وقفه و سریع با پشتیبانی، حمایت، و کمک به من، و همراه با من، برای جدا نماندن از کاروان کشور های پیشرفته، برای تجدید مجد ایران، و برای بازگرداندن شکوه گذشته اسلام، فصل جدیدی را در تاریخ ایران بگشائید . برای تحقق این رویا، من به عنوان فردی که قابلیت های لازم را دارد، و در عین حال دل در گرو ایران دارد، دست اتحاد و همکاری بسوی شما دراز می کنم. خدای بزرگ یار و یاور ایران و ایرانیان باد

نظرات 5 + ارسال نظر

سلام...ممنون از تعصب و روشنفکریتان.... در زمانی که عده ای "شب نامه نویس زرد" که خود را وبلاگ نویس میدانند و به دنبال تخریب و تزویر هستند.... به شما و امثال شما افتخار باید کرد بابت درایت و صداقتتان... به امید ایرانی سربلند و تالشی آباد...درود بر دکتر امیر احمدی درود بر مدیر "صدای تالش"....

im sad ta 12 دی 1391 ساعت 17:17

همون طور که قبلا هم گفته بودم و همیشه می گم امیر احمدی افتخار تالش است. یادتان باشد تالشان، اقوام دیگر در کشور برای سگ خود نیز ارزش قائلند اما ما برای فرزند و افتخار خود ارزشی قائل نیستیم آخه تالشها چرا اینطوری هستند اخه چرا اینطوریم من از کل تالشها نه غیر تالشها لااقل گلایه دارم که فرزند خود را فراموش نکنند من جاهای زیادی بوده ام اقوام جنوبی ایران واسه همه چیز خود ارزش قائلند ولی برای شمالی ها خصوصا تالشها که نمی دونم .... کردن باهاشون اصلا ارزش قائل نی ستند و اگر یکی از مردان ما در موقعیتی قرار بگیره که بایستی همه به آن رای بدن مثل انتخابات پیشه رو به هر کسی رای میدن یا رای خالی میدن ولی به تالشها رای نمی دن.

فرزند دیگر تالش 12 دی 1391 ساعت 17:18

drod bar farzadn talesh

درود ....

کار هوشنگ امیر احمدی بد نیست.. ولی باید مراحل زیادی را بگذراند تا به این مقام برسد .. که با شناختی که از ایشان داریم و تفکراتش بعید به نظر می رسد توسط شورانی نگهبان صلاحیتش تایید شود .. رجوع به قانون اساسی ... //// در ضمن اوضاع سیسای در ایران در حال حاضر زیاد ارام نیست و اتفاقات مهم و جالبی به زودی خواهد افتاد .. مانند این که نظام حکومتی ایران طبق تمام پیش بینی ها به زودی از ریاستی به پارلمانی تغییر خواهد کرد .. و آن وقت دیگر نیازی به ریس جمهور نیست .. احتیاج به نخست وزیر است .. این اتفاق طبق پیش بینی ها در اواسط دوران ریاست جمهوری شخص بعدی رخ خواهد داد ...
به نظر نگارنده ریس جمهور بعدی ایران به احتمال زیاد قالیباف است ... البته این فقط یک پیش بینی کوچک است .. باید بازی های سیاس یرا خوب شناخت و بعد آینده را دید ..

sun 14 دی 1391 ساعت 11:48

aliiii boood. thanks be khatere roshanfekriton....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد