صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

سخنان جنجالی محمود شکری در ماسال

سخنان جنجالی محمود شکری در ماسال



نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی که سخنران ویژه راهپیمایی 22 بهمن در شهر ماسال بود سخنان تأمل برانگیزی را در اجتماع راهپیمایان شهرستان ماسال ایراد کرد که بخشی از متن سخنرانی را می توانید در ادامه بخوانید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ماسال، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی که سخنران ویژه راهپیمایی 22 بهمن در شهر ماسال بود یک سخنرانی تأمل برانگیز و جنجالی را در اجتماع راهپیمایان شهرستان ماسال ایراد کرد که بخشی از متن سخنرانی ایشان را می توانید در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

دشمنان ما فکر نمی کردند با این همه سلاح و تجهیزات جنگی نتوانند مردمی را که تنها دست خالی و مشت گره کرده دارند کنترل کنند، علتش این بود که خدا و قدرت مافوقی اش را فراموش کرده بودند. خداوند به دست مبارک امام سلطه شرق و غرب را بر این کشور در هم شکست.

 34 است که به بهای خون جوانان و شهیدان، آزادانه نفس می کشیم. دریافت من از این 34 سال این است که این کشور، کشور پاکان، نیکوکاران و پرهیزگاران است و هیچ کس نمی تواند به این کشور دست درازی کنند، و اگر در کنار و گوشه ای ثروت اندوزانی را می بینید ذره ای به خود تردید راه ندهید که اینها نیز نابود شدنی هستند، و امورات کشور به دست نایب برحق امام زمان، حضرت امام خامنه ای پیش می رود.

... این کشور، کشور پاکان است. این انقللاب صاحب دارد. ای ثروت اندوزان شیطان صفت دنیایی! شرّ مرسانید که نابود شدنی هستید. روش اربابان استکبار خود را برای انحصار پیشه مکنید. در 34 سال خداوند متعال نشان داده است هر کس با این ملت در افتاده است ور افتاده و پست و مقام جایگاه فقط شخصیتی بوده است. راه حق با احدی تعارف ندارد. امام عزیز ما با احدی تعارف نداشت. همانطور که اطراف قائم مقام امام را آمریکایی ها گرفتند و به تذکرات گوش نکرد با او تعارف نکرد. این راه الهی با احدی از بندگان خدا تعارف ندارد.... هر کس منحرف شود با کله زمین می خورد. این راه الهی تعارف ندارد و شکری مکری نمی شناسد. ای ثروتمندان ای مال اندوزان شر مرسانید.

 مردم در 8 سال جنگ بدترین شرایط اقتصادی را تحمل کردند. فکر کردید جوانان ایران مثل سایر کشورهای دیگرر بی تقوا هستند که جنگ فرهنگی را تحمیل کنید؟ شهادت را در مکتب خود افتخار می دانند. ...فریب کاران، کلاهبرداران داخل ایران! شر مرسانید یاری مرسانید دشمنان اسلام را در این جنگ اقتصادی. روزی مردم را انبار نکنید. قیمت ها را چند برابر نکنید این مردم، به گرسنگی عادت کرده اند ... این شما ها هستید که ضرر می کنید رهبری مدبر داریم که آگاه به تمام مسائل دنیا و ترفندهای شیطانی شماست. ... خداوند شما را سرنگون می کند رئیس جمهور و رئیس مجلس نمی شناسد ....

 فقر در کشور ما جایگاه ندارد کشورثروتمندی هستیم که بدست مبارک فرزندان شما از همه جهات پیشرفت کردیم. زمانی ما اجازه نداشتیم فشنگ درست کنیم و امروز جنگده قاهر می سازیم .... شر مرسانید ای آمریکا صفتان داخل!  برای مردم مشکل ایجاد نکنید. اینها را از اسلام، خدا و رهبرشان نمی توانید بگیرید.

 ثروت اندوزان! جای شما در این حکومت نیست یکی پس از دیگری مثل اربابان مزدور خود، به دست مبارک ملت عزیز ایران شکست خورده و سرنگون خواهید شد. مردم عزیز تالش بزرگ بیدارند از حقوق خود بلدند دفاع کنند. ای مسئولین! جایگاه خدمت محل پاکان است. این میز، این صندلی خدمت، محل پاکان است از آن پاکان، برای پاکان خدمت گذاری است.

 چند ماهی که این مسئولیت خطیر  را به من دادید آنچه که یافتم علت و عوامل بیکاری در تالش بزرگ این است  که مسئولین بعضا مثل پاکان فکر نکردند. وقتی که دولت جمهوری اسلامی اعتبارات را توزیع عادلانه کرده و تسهیلات اشتغالزایی را توزیع عادلانه کرده است دیگر جوانان ما نباید بیکار باشد ....

 این پاکان که برای خدا هستند چرا برایشان کار انجان نشده ... این شهرک صنعتی زمینش از آن مردم ماسال است.

آقای فرماندار عزیز! بیش از 70 درصد از زمین شهرک به گفته رئیسش واگذار شده است، با این 70 درصد چند تا کارخانه برای جوانان ما احداث شده است؟ چقدر برای جوانان اشتغال ایجاد کردیم؟ بیش از 70 درصد زمین به چه کسی واگذار شده است؟ به چه اشخاصی این تسهیلات میلیاردی داده شده است؟ یک تهرانی چند هفته است من را کلافه کرده است، گفت آمدند به من یک شرکت نیمه کاره را فروختند تا سرمایه گذاری کنم، بعد دیدم کلاهبرداری است الان پولش حرام شده...

ای ماسالی ها، ای سروران... آن زمان تمام شد که من حق سوال نداشتم، ای جوان! تو اگر بیکاری بخاطر این است که سوال نکردی، این سوال نکردن هم از معرفت و بزرگی تو است که به من مسئول اعتماد کردی، فکر کردی که عدالت را رعایت کردیم، اگر عدالت در توزیع تسهیلات رعایت می شد الان باید بیکاری در حداقل می بود نه حداکثر.

ای جوانان، بیایید بنشنیم بررسی کنیم تا آسیب های کار را پیدا کنیم. خدمت گزار شما برای کاسبی نیامده است، آمده حقایق را برای شما بیان کند، بعد آسیب ها را پیدا کرده و راه پیشرفت را پیدا کنیم... سوال کنید آقایان چطور در شهرک چند هکتاری زمین را تملک کرده اند و هیچ اتفاقی نیفتاده است؟ چطور باید در مملکت پاکان 70 میلیارد تومان وام بگیرند و پرداخت نکنند؟ انقلاب یعنی همین که همه مردم حق دارند سوال کنند... ای ظالمان! ای کسانی که کلاهبرداری کردید، تسهیلات گرفتید، جوانان ما را بیکار کردید یا در کشورهای اروپایی با پول همین مردم، با پول همین جوانان خوشگذارنی می کنید. زمان شما با همین عید 22 بهمن 57 تمام شده است. مردم و جوانان آگاه به حقوق خود هستند.

آقای فرماندار! تمام آن زمینهایی که به ناحق گرفته شده است، تسهیلات گرفته اند ولی شغل ایجاد نکرده اند و سرمایه گذاری نکرده اند، باید ظرف یک ماه  پس گرفته شود و به جوانان عزیز ما داده شود (شعار مرگ بر آمریکا توسط یکی از حضار). واقعا عجب شعاری است که ساخته اند، شما فکر نکنید ما انقلاب کردیم آمریکا تمام شده است، فکر آمریکایی همچنان در انگشت شمار انسان های شیطان صفت جاری است. ما دائم در حال مبارزه با اینها هستیم. گفتند شکری کی می آید؟ نشستند در قهوه خانه ها  به مزدوران خود گفتند احمق شکری چکار کرد؟ چرا به اون رأی دادید؟ شما 12 سال، 30 سال خیانت کردید... با آقای فرماندار رفیتم چسلی. آی مردم بروید چسلی. ببینید مردم ولایت مدار آنجا چگونه دارند زندگی می کنند؟ آمار گرفتیم که 200 خانوار در آنجا زندگی می کنند...  ای بازاری! ای دانشجویان! بروید چسلی را ببینید مردم چگونه دارند زندگی می کنند. ببینید شکری کجاست؟ در چسلی است.

(با اشاره به طرح گازرسانی روستای وردم)  لوله کشی گاز تمام نشده طرح گازرسانی با گاز پیک نیک افتتاح شده است. شکری آنجاست. ای مردم عزیزماسال! آن زمان به شما گفتند که شکری تالشی است و به ماسال توجه نمی کند. آقای فرماندار و مسئولین و امام جمعه عزیزو مردم عزیز شاهد هستند که من بیشترین وقتم را برای ماسال گذاشتم، چرا؟ برای اینکه تالشی ها فکر می کردند نماینده از هر جا باشد همانجا آباد می شود. بیش از 31 درصد مردم ماسال تحت پوشش کمیته امداد هستند. این جوانان چرا این همه بیکارند. چرا بدبختی؟ نظام جمهوری اسلامی برای از بین بردن ظلم و فقر آمده است. ای مردم عزیز چند ماه دیگر دوباره باید پای صندوق بروید یک خواهش دارم شاید خداوند دوباره به من فرصت ندهد، همین جا از شما عاجزانه خواهش می کنم حق خود را فقط به افراد سالم و پاک بدهید، چه شورا و چه رئیس جمهوری، این حقوق شماست. حقوق خود را به انسان ها ناپاک واگذار نکنید. ایران جای پاکان است و مسئولین هم باید از پاکان باشند. یعنی از بقیه یک پله بالاتر به خداوند نزدیک تر.

آقای فرماندار! مردم این خواسته را از من دارند. من در جمع مردم می گویم، مسئولین ناپاک را از ادارات بردار. من نباید بردارم. من اگر معطل این باشم این آبدارچی را بردارم آن رئیس اداره را بردارم، 4 سال من تمام می شود من باید تو چسلی ها باشم تو فقر ها باشم آنجایی که پیمانکاران خیانت کرده اند. در شاندرمن 5 تا پل در کوچکترین سیل شکسته است ...

 

شایان ذکر است که محمود شکری در پایان سخنرانی خود با اشاره به تغییر مدیر عامل کارخانه چوکا گفت: چوکا را خدا آزاد کرد!

وی همچنین در مورد تیم فوتبال چوکای تالش نیز گفت این تیم به هیچ جایی جز تالش نمی رود و جوانان تالش نگران از دست دادن این تیم فوتبال نباشند.

گفتنی است پس از اتمام سخنرانی محمود شکری و پایین آمدن او از جایگاه، وی با اعتراض شدید و تند فردی از بین جمعیت که به سمت او آمد روبرو شد.

نظرات 3 + ارسال نظر

www.chideman.blogsky.com


درود .. سپاس ...

عزیز تالش 27 آبان 1392 ساعت 18:17

با درود بر شما . ارادت و احترام حقیر را بپذیرید. با سپاس از شما که برای اولین بار ب عنوان نماینده سرزمین تالش بزرگ سایتی را راه اندازی کردید تا ارتباطتان را نزدیک کنید. سپاس. تالش بزرگ نیازهای زیادی دارد که برای شناخت این نیازها ب وقت بیشتری هم نیاز دارد که برای این از طرف شما برادر تالشی مان نیازمند است. این با ایجاد یک مکان مناسب توسط کارشناسان تالش زبان میسر میباشد. . استاد شکری خاهشی هم از شما داشتم. مدتیست که با هم کاری ارشاد اسلامی تالش و خواهر عزیزمان غرفه ی را در میدان یادگار امام تالش ایجاد نموده بودیم.با انکه اداره شهرداری توسط سد مبرهایشان برای ما ایجاد مزاحمتهای را داشتند ولی با مساعدت شورا تا روز برگزاری مراسم خون و شهادت امام مسلمانان جهان و کشور بزرگ ما ایران امام حسین در میدان امام تالش برگزار بود. در این روز ب احترام مراسم روز عاشورا و پخش مستقیم این مراسم ما ب رفتار تند و بد اقای پروایی مامور سد مبر و اقای رونده که چادرهای غرفه ما را ب خوشنت از گره های خود میکشیدند این غرفه را جمع نموده و هم اکنون با اینکه از شخص بزرگ وار دستور برپایی این غرفه را داریم جنابخدا بخشی سرپرست اداره فوق عدم موافقعت دارد و ب هیچ عنوان رضایت نمیدهد. خواهشمندم حداگثر مساعدت را نموده و اجازه برپایی این غرفه تالشی را که نماد تالش و لباسهای تالش را ب نمایش میگزارد برای ما و تالشان هدیه دهید. با سپاس عزیز احمدزاده تالش. 09118828744

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد