صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

حسن روحانی رئیس جمهور ایران شد


آخرین نتیجه تعداد آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران


حسن روحانی رئیس جمهور ایران شد


انتخابات ریاست جمهوری



دکتر حسن روحانی با اقتدار کامل تا الان با کسب تقریبا 51% کل آرا مردم فهیم ایران پیشتاز انتخابات


اسامی منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای تالش


طبق منابع و اخبار تأیید نشده محلی، اسامی منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای پنجگانه شهرستان تالش به شرح زیر می باشد


تالش


اسالم


لیسار


حویق


چوبر


نتایج فوق به طور رسمی تایید نشده اند.



درخصــوص تاییــد صلاحیــت‌ها به لطـف خداونـد امیـدواریم

امـام خمینـی(ره) بـا تکیـه بـر مـردم در برابر زیاده خـواهان ایستاد

درخصــوص تاییــد صلاحیــت‌ها به لطـف خداونـد امیـدواریم


ë گروه سیاسی
رئیس‌جمهور با اشاره به گذشت نیم قرن از آغاز حرکت امام در سال 42، اظهار داشت: امروز همه مناسبات تحت تاثیر اندیشه امام خمینی(ره) قرار دارد و هر روز که می‌گذرد این اندیشه بارورتر شده و حقانیت آن بیش از گذشته به اثبات جهانیان می‌رسد.
دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز گذشته در جلسه هیات دولت با اشاره به این‌که در آستانه چهاردهم و پانزدهم خرداد و ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: نقش، وجود، اندیشه و حرکت امام راحل برای جامعه بشری هدیه‌ای الهی در عصر حاضر بود. رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دوره‌ای که همه به‌دنبال نفی ارتباط با آسمان و حقیقت اصالت پیامبران بودند و جامعه بشری در انحصار اندیشه منحط قرار داشت، امام خمینی(ره) آمد و فریاد ارتباط با آسمان و کمال روح انسان را مطرح و راه جدیدی را پیش پای بشریت قرار داد.

ادامه مطلب ...

حکم حکومتی ۹۲ مطلوب تر از ۸۴

حکم حکومتی ۹۲ مطلوب تر از ۸۴ 


به گزارش گروه فضای مجازی ایرنا، این مطلب برگرفته از یادداشتی به قلم دکتر عبدالرضا داوری است که با عنوان «حکم حکومتی ۹۲ مطلوب تر از ۸۴» در روزنامه شهروند منتشر شده است.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که خرداد ۱۳۸۴ برگزار شد، شورای نگهبان صلاحیت شش نفر از نامزدهای ریاست جمهوری را احراز کرد.
این شش نفر عبارت بودند از : اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی، علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف.
یک روز پس از اعلام نظر شورای نگهبان، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی نامه ای به آیت الله جنتی، دستور تجدیدنظر در احراز صلاحیت مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده را صادر فرمودند.

ادامه مطلب ...

نامه علی مطهری به مقام معظم رهبری

نامه علی مطهری به مقام معظم رهبری



علی مطهری در پی عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان، به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت.

به گزارش اعتدال متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر گرامی، آیت الله خامنه ای دامت بر کاته

با اهداء سلام، در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان ، به عرض می رساند این رد صلاحیت که با دو دلیل ناموجه  ناتوانی جسمی و نقش داشتن در فتنه سال 88 انجام شده است آسیب جدی به انتخابات آینده وارد خواهد کرد و حماسه سیاسی مورد نظر جناب عالی را محقق نخواهد ساخت.حدس قوی دارم که اگر امام خمینی هم، به فرض حیات ، با نام مستعار در انتخابات شرکت  می کردند صلاحیت شان رد می شد چون ایشان هم گاهی انتقاداتی داشتند.

مستحضر هستید که با ورود جناب آقای هاشمی به صحنه انتخابات چه شور و شوقی در میان مردم  و چه امیدی در دل آنان  به اصلاح امور و پیشرفت سریعتر کشور پیدا شد و با رد صلاحیت ایشان طبعا آن شور وشوق وآن امید از بین رفت.

ادامه مطلب ...

تا زنده‌ام برای تعالی انقلاب و کشور هر آنچه در توان دارم انجام

تا زنده‌ام برای تعالی انقلاب و کشور هر آنچه در توان دارم انجام می‌دهم



آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از استادان حقوق دانشگاه‌های تهران، وکلای دادگستری، قضات، اعضای کمیسیون‌های حقوقی و سردفتران، با توجه به اینکه حقوقدانان جزو افراد نخبه کشور محسوب شده که بحق باید اعتبار آنان در دستگاه‌های تقنینی و قضایی حفظ شود، تأکید کرد: جایگاه ارزشمند قضات و عملکرد مناسب آنان در جامعه بسیار مؤثر است و دستگاه قضایی سالم و هوشمند،‌ باعث پویایی جامعه و اطمینان مردم به دریافت مطالبه‌های خود از سیستم قضایی می‌شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم را سرمایه اصلی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) از شروع نهضت تاکنون با تکیه بر حضور مردم شکل گرفت،‌ پیروز شد و در گردنه‌های مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور را پیش برد و اگر مردم به میدان نمی‌آمدند، توفیقی حاصل نمی‌شد و دستاوردها و پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد. وی افزود: اکنون نیز اگر مردم در صحنه باقی نمانند و پشتوانه نظام اسلامی به عنوان یک سرمایه بزرگ و بی‌بدیل نباشند کارها انجام نخواهد شد. 

ادامه مطلب ...