صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

قسمت خانی خواننده موسیقی تالشی درگذشت

قسمت خانی خواننده موسیقی تالشی درگذشت



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، قسمت خانی خواننده شهیر موسیقی تالشی در منزل خود واقع در روستای سکام رضوانشهر روی در نقاب خاک کشید

 این هنرمند پیشکسوت موسیقی اصیل تالش و استاد آواز تالشی که در حدود نیم قرن گذشته با صدای سحر انگیز خود فضای زندگی را برای انبوه دوستداران نغمه‌های اصیل نواحی ایران دلنشین کرده بود، درچند سال گذشته از بیماری سختی رنج می‌برد و سر انجام امروز ۲۶ آبانماه به درگذشت.

"هوشنگ جاوید" پژوهشگر موسیقی نواحی چندی قبل در خصوص این خواننده تالشی گفته بود: قسمت خانی  استاد بی بدیل آواز تالشی است که حدود نیم قرن است موسیقی و آواز تالشی را در داخل و خارج از کشور اجرا و اشاعه کرده  و توانسته در تورهای هنری به اروپا و روسیه  موسیقی محلی ایران به خصوص منطقه تالش را معرفی کند.

قسمت خانی متولد 1323 در روستای اسطلخ زیر شاندرمن  است از او آلبوم های متعددی منتشر شده و در جشنواره های متعددی در ایران و کشورهایی مانند اسپانیا، اتریش، سوئد، اوکراین و... بارها با آوازها و نغمه های تالشی حضور یافته است.

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم 27 آبان 1392 ساعت 11:58 http://mylovestories.mihanblog.com/

سلام.
وبلاگ شما از بهترین وبلاگ هایی بود که این روز ها دیدم وبلاگتون رو توی لیست وبلاگ های جالب خودم ثبت کرم.اگه تمایل دارید بیاین و ببینین و تبادل لینک با این وبلاگ ها رو از دست ندین.
مرسی

سلام
خدایش بیامرزاد
من هم یک دختر گیلانی و علاقمند به هنر هستم
خوشحال میشم افتخار بدید و به وبم سر بزنید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد