صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

راه ارتباطی 20 روستای برفگیر شهرستان تالش بازگشایی شد

راه ارتباطی 20 روستای برفگیر شهرستان تالش بازگشایی شد



آستارا - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی تالش گفت: با تلاش راهداران و نیروهای راهداری شهرستان ، راه ارتباطی 20 روستای کوهستانی و برفگیر تالش در مسیر ییلاقی مریان ، ریک و محور اسالم و ییلاقات الماس بازگشایی شد.

ˈحسین باذلیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک نیروهای راهداری شهرستان تالش عملیات بازگشایی راه ارتباطی هشت روستای ییلاقی را که به دلیل بارش برف مسدود شده است، انجام می دهند.
وی اظهار کرد: بارش شدید برف توأم با کولاک در دو روز اخیر موجب شد تا عبور و مرور خودروها در برخی محورها به کندی صورت گرفته و مشکلاتی برای رانندگان و خوردوهای عبوری از این محورها به وجود آید.
باذلی با اشاره به بارش برف سنگین در مناطق جاده ای و کوهستانی تالش بیان کرد: در پی بارش برف سنگین و کولاک، اکیپ های راهداری شهرستان در محورهای مختلف حضور یافته و هم اکنون در محور اسالم به خلخال مشغول برف روبی جاده ها هستند.
وی با اشاره به کوهستانی بودن این محور گفت: کار برف روبی در این محور در حالی انجام می گیرد که تداوم بارش ها از یک سو و از سویی دیگر کاهش دید راهداران به دلیل کولاک ، این امر را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
باذلی اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال 70 تا120 سانتیمتر است و راهداران به صورت بی وقفه در حال پاکسازی و برف روبی هستند.

بارش برف سنگین در استانهای شمالی

                       بارش برف سنگین در استانهای شمالی

به‌دنبال بارش برف سنگین در استان‌های شمالی، برق بخشی از گیلان  قطع شد. مشکلات قطعی برق در استان گیلان تا حد زیادی برطرف شده به‌ طوری که هم اکنون در استان فقط 8 روستا که به‌دلیل برف سنگین امکان تردد و امدادرسانی به آنها مشکل بوده قطعی برق دارند.

خبرگزاری فارس: برف گیلان جان یک مرد 42 ساله فومنی و جوان 21 ساله انزلی را به کام مرگ برد. بارش برف سنگین مشکلات زیادی برای مردم گیلان به ویژه شهرستان‌های درگیر این نعمت الهی ایجاد کرد. مرد 42 ساله فومنی و جوان 21 ساله انزلی به هنگام برف‌روبی از بالای بام سقوط کردند و جان باختند. مدیر کل راه و شهرسازی گیلان برف این استان را بی‌سابقه خواند و اظهار کرد: برف گیلان حتی از برف سال 83 و 86 بحرانی‌تر است. حجت شعبان‌پور با بیان اینکه با تلاش نیروهای راهداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیاری از مسیرها بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: گستردگی برف نسبت به سال‌های مذکور بیشتر است. ارتفاع برف در برخی از مناطق گیلان به 3 متر رسیده است. معاون اول رئیس جمهور در تماس استاندار گیلان خواستار کمک‌رسانی فوری به این استان شد. روز گذشته نیز یک چوپان جان خود را در صومعه‌سرا از دست داد.

پاقدم فرماندار جدید مبارک

فرماندار جدید تالش


خلاصه بعد از گذشت 12 سال تالش یکبار دیگه یک فرماندار تالش را تجربه کرد.بعد از عسکر اسلامدوست کاربندی که در دوره فرمانداری خودش در تالش یک خاطره خوش بجا گذاشت (هرچند بعدها در کسوت نمایندگی باعث سرشکستگی تالش شد)یکبار دیگر سکان مدیریت شهرستان تالش به یک فرزند تالش سپرده شد.

علی فتح اللهی که سالهاست در رده های مختلف سیاسی شهرستان و استان  حضور داشته این بار برای اولین بار به عنوان یک فرماندار انتخاب شده است.البته آنچه تا کنون از ایشان بگوش می رسد خیر و نیکی وتوانمندی ایشان است که همه امیدوارند با حضور ایشان یک حرکت محسوسی در روند سیاسی ،اقتصادی وعمرانی تالش اتفاق بیفتد. ناگفته نماند که فرماندار جدید از دوستان قدیمی جناب آقای دکتر حسن زاده (رئیس کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال) می باشد. امیدواریم این انتصاب که یقینا با نظر مساعد جناب آقای محمود شکری انجام شده است باعث خیر و برکت برای شهرستان تالش باشد.