صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

شکری: شناسنامه دار کردن روستاها برای اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد

شکری: شناسنامه دار کردن روستاها برای اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد


نماینده مردم ماسال، رضوانشهر و تالش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت داشتن اطلاعات پایه روستاها گفت:  اگر همه مشخصات روستاها در شناسنامه آنها بیاید ما می توانیم برنامه ریزی بهتری برای حل مشکلات آن روستاها داشته باشیم.


به گزارش ماسال نیوز، محمود شکری عصر روز شنبه در همایش شوراهای شهر و روستای شهرستان ماسال ضمن بیان این مطلب گفت: ما باید مشکلات روستاها و شهر را فهرست کنیم. من قبلا هم از شوراها خواسته بودم که شناسنامه روستاها ها را تهیه نمایند اما تا الان شناسنامه ای از روستاها نیامده است. من از آقای فرماندار خواهش می کنم از طریق بخشداریها برای همه دهیاریها و شوراها بخشنامه ای ارسال نمایند مبنی بر تهیه شناسنامه روستاها.

وی افزود: همچنانکه شناسنامه ما هویت ماست شناسنامه روستاها نیز هویت هر روستاست که مشخش می کند آن روستا چه ویژگی هایی دارد. چه تعداد خانوار دارد هر خانوار چند نفرند. درآمدشان چقدر است؟

شکری ادامه داد: با اینکار در واقع کاستی ها و کمبودهای روستاها را مشخص می کنیم و آقای فرماندار از این طریق به راحتی می تواند برای رفع مشکلات روستاها برنامه ریزی کند. می تواند برنامه ریزی کند که از کجا شروع کند و به کجا ختم شود. اگر همه مشخصات در آن شناسنامه بیاید مثلا اینکه چند نفر بیکار داریم و در چه رشته هایی بیکار داریم و براساس منابع انسانی موجود چه سرمایه گذاری هایی در روستا انجام دهیم؟ اگر این کار صورت گیرد براساس اقتصاد مقاومتی می توانیم مشکلات روستا را در همان روستا حل کنیم.

وی خطاب به فرماندار ماسال گفت: برخی شوراها گلایه می کنند که ما درخواست می کنیم و مسئولان جواب ما را نمی دهند. آره یا نه را باید بگویید چون آنها حرف مردم را می زنند. همه مردم قانون دان نیستند. حتی اگر خلاف قانون درخواست کنند باید پاسخش را بدهیم. پاسخ قانع کننده باید بدهیم و آنها را قانع نماییم. باید قدر این مردم را بدانیم و دست و پایشان را ببوسیم چرا که ما به کمک همین مردم در مقابل دشمنان در طول انقلاب ایستاده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد