صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

برپایی نخستین جشنواره شقایق های وحشی گیلان در اسالم

برپایی نخستین جشنواره شقایق های وحشی گیلان در اسالم - تالش

نخستین جشنواره شقایق های وحشی گیلان عصر دیروز در تالش برگزار شد . در این جشنواره که منطقه ییلاقی و گردشگری کرمان اسالم برگزار شد . علاوه بر برگزاری بازی های بومی – محلی از نمایشگاه عکس و صنایع دستی با پخت غذاهای محلی از گردشگران پذیرایی شد . حدود 3هزار نفر از این جشنواره یک روزه دیدن کردند. به گفته :علی فتح الهی دبیر جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن گونه های کمیاب گیاهی و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و حیات وحش بود. منطقه ییلاقی کرمان اسالم در 50 کیلومتری تالش و در مسیر جاده اسالم به خلخال قرار دارد و مهمترین مرکز رویش شقایق های وحشی است.

به بار نشستن نخستین خوشه های برنج درشالیزارها

به بار نشستن نخستین خوشه های برنج درشالیزارها

درحالیکه نشاء برنج در برخی از شالیزارهای گیلان به ویژه رودبار به پایان نرسیده نخستین خوشه های برنج درگیلان به بارنشست ./ نخستین خوشه های برنج درگیلان در شالیزار آقای بهشتی شالیکار اهل روستای خیمه سر رضوانشهر به بارنشست ./ این شالیکار درشالیزارش رقم بومی هاشمی کاشته است.

وی با ابراز خوشحالی از به بار نشستن شالیزارش گفت : امیدوارم امسال سال زراعی پربرکتی برای شالیکاران گیلانی باشد./ این درحالیست که به گفته علیرضا شعبان نژاد نشاء دربرخی شالیزارها به ویژه در رودبار به پایان نرسیده و در85 درصد شالیزارها هم 85 درصد وجین شده است ./ گیلان 238 هزار شالیکار دارد که سالانه حدود یک میلیون و100 هزار تن شلتوک و750 تن برنج سفید درآن تولید می شود 40 درصد برنج کشور درگیلان تولید می شود . درو برنج درگیلان از اوایل مرداد ماه آغازمی شود.

تالش مغان

نکات مهم سخنرانی ژنرال علی اکرم همت زاده پرزیدنت تالشستان و رهبر جنبش ملی تالشستان برای استقلال از جمهوری آذربایجان در کنفرانس 19 فوریه 2014 شورای اروپا

پرونده:Alakram Gummatov.jpg
ژنرال علی اکرم همت زاده پرزیدنت تالشستان و رهبر جنبش ملی تالشستان 
ادامه مطلب ...

بدون شرح

بدون شرح خرداد ماه