صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

منصور یوسفی: مخالف استخدام لیستی در کارخانه چوکا هستم

منصور یوسفی: مخالف استخدام لیستی در کارخانه چوکا هستم


یکی از فعالان سیاسی شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استخدام لیستی در کارخانه چوکا گفت: من مخالف  جذب نیرو بصورت لیستی هستم و باید بین همه کسانی که شایسته هستند فراخوان گذاشته شود.

منصور یوسفی: مخالف استخدام لیستی در کارخانه چوکا هستم

منصور یوسفی عصر امروز در گفتگو با ماسال نیوز، درباره عملکرد محمود شکری، نماینده فعلی شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: من خودم موکل ایشان هستم و به خود ایشان هم گفته ام که این حق من به عنوان موکل است که شمای وکیل را استیضاح کنم و از شما توضیح بخواهم.

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من حقوق مردم تالش در بخش های مختلف استیفاد نشده است.

وی درباره استخدام نیرو در کارخانه چوکا، شفارود و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز گفت: بیکاری یک بحث ملی است و مشکلی منطقه ای و محلی نیست بلکه یکی از مشکلات عمومی کشور ما بیکاری است اما اینکه چوکا باید نیرو جذب کند حق بچه های این سه شهرستان است که در آن استخدام شوند علی الخصوص بچه تحصیلکرده که حق بیشتری دارند.

  ادامه مطلب ...

شنیده های انتخاباتی تالش بزرگ!

 

شنیده های انتخاباتی تالش بزرگ!  

  

با جدی شدن روند تبلیغات زود هنگام  داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تالش و مشخص شدن چهره های احتمالی، دور تازه تبلیغات با شرکت در مراسم عزاداری و جشن های عروسی آغاز شده است.  

 

 به گزارش ماسال نیوز، طی مطلبی انتخاباتی، پایگاه خبری خزرآنلاین نوشت: با جدی شدن روند تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تالش و مشخص شدن چهره های احتمالی، دور تازه تبلیغات با شرکت در مراسم عزاداری و جشن های عروسی آغاز شده است. 

بنابراین گزارش دو تن از داوطلبان احتمالی انتخابات دور آینده مجلس، شب گذشته همزمان در یک جشن عروسی در اسطلخ زیر شاندرمن حاضر بودند. تعارفات جالب بین آنها در پرداخت دوران عروسی از نکات جالب حضور این دو رقیب مطرح در مراسم بود. ادامه مطلب ...

بهره برداری از 255 طرح عمرانی در گیلان

بهره برداری از 255 طرح عمرانی در گیلان

255 طرح عمرانی دیروز در شهرستان های گیلان افتتاح شد.

برای اجرای این طرح های آبرسانی – گازرسانی – راهسازی – تولیدی – درمانی – مخابراتی – عمران شهری – مسکن محرومان – کشاورزی – فرهنگی و ورزشی 239 میلیارد ریال هزینه شده است.

این طرح ها در لنگرود – رودسر – تالش – شفت – صومعه سرا – رشت - املش – آستارا – بندر انزلی – فومن – ماسال و سیاهکل افتتاح شد.

52 طرح عمران شهری و 35 مسکن مددجویان کمیته امداد لنگرود / 27 طرح عمران شهری در رودسر/13 طرح مخابراتی و 7 مزرعه پرورش ماهی در تالش / 12 طرح برق رسانی و 49 خانه مددجویان بهزیستی در شفت و 2واحد مرغداری در صومعه سرا از مهمترین طرح هایی بود که در سومین روز هفته دولت در 12 شهرستان گیلان افتتاح شد.

بهره برداری از طرح های گازرسانی با حضور استاندار درشهرستان تالش

بهره برداری از طرح های گازرسانی با حضور استاندار درشهرستان تالش



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تالش با حضور دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان در روستای ویشخصه محله بخش اسالم از توابع شهرستان تالش در چهارمین روز از هفته دولت که با استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم همراه بود، روستاهای ویشخصه محله و نارنجدول بخش اسالم از نعمت گاز طبیعی بهره مند گشتند. ضمناً بصورت همزمان با این افتتاح با حضور نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان در شهرستان تالش دو شهر و 26 روستای دیگر در سراسر استان گیلان از نعمت گاز بهره مند شدند. لازم به ذکر است با توجه به گزارش کار مهندس جمشید ظهیری مدیر عامل شرکت گاز استان برای بهره برداری از این طرح ها 21 میلیارد تومان هزینه شده است. برای بهره برداری از گاز طبیعی به دو روستای ویشخصه محله و نارنج دول 10500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.


از سایر پروژه های عمرانی و آبادانی اجرا شده در هفته دولت در سطح شهرستان


بهره برداری از25 پروژه های مخابراتی و شیلات در شهرستان تالش

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تالش در سومین روز هفته دولت با حضور مهندس علی فتح اللهی فرماندار تالش و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان و اقشار مختلف مردم  25 پروژه شیلات و مخابرات با اعتباری بالغ بر 35325 میلیون ریال در شهرستان تالش به بهره برداری رسید. لازم به ذکر است 7 پروژه شیلات (6 پروژه ماهیان سردآبی و 1 پروژه ماهیان خاویاری ) تجمیعاً در روستای قروق و 18 پروژه مخابراتی تجمیعاً در محل مسکن مهر از طرح های بود که به بهره برداری رسیدند.


بهره برداری ازپروژه های عمرانی بخش کرگانرود در چهارمین روز هفته دولت

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تالش در چهارمین روز از هفته دولت با حضور مهندس علی فتح اللهی فرماندار تالش ، مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در بخش کرگانرود  8 پروژه عمرانی این بخش با اعتباری بالغ بر  258100 میلیون ریال به بهره برداری رسید. لازم به ذکر است افتتاح شرکت تولیدی پلاستیک نیرو آفرینان تالش،طرح ساحلی مروارید و بهره برداری از 3 پروژه منابع طبیعی از مهمترین پروژه های افتتاح شده در این بخش بود.

.........

 

دستور استاندار گیلان بر آسفالت معابر باقیمانده پره سر

دستور استاندار گیلان بر آسفالت معابر باقیمانده پره سر


در چهارمین روز از هفته دولت طرح آسفالت معابر شهری پره سر باحضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان برای اجرای این طرح ها یک میلیارد و 80میلیون تومان هزینه شد. استاندار گیلان سپس با  حضور در نماز جماعت اهل تسنن و تشییع در مسجد سید شرفی پره سر در جمع نمازگزاران با تاکید بر رفع محرومیت پره سر آسفالت معابر باقیمانده این شهر را دستور داد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : بخش پره سر از جمله شهرهایی است که وحدت بین تسنن و تشیع در آن بسیار مناسب است . دکتر نجفی همچنین در بازدید از مسجد جامع و مصلی پره سر ساخت این مکان را کار بسیار خوب و بزرگ عنوان و تاکید کرد همه دستگاه های ذیربط و خیران در ساخت آن کمک کنند . مسجد جامع پره سر با مساحت 1520 متر مربع 70 درصد پیشرفت کار دارد .

محمود شکری: ماسال و شاندرمن در بن بست توسعه قرار دارند

محمود شکری: ماسال و شاندرمن در بن بست توسعه قرار دارند


نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 85 درصد زمین های ماسال و شاندرمن جزء اراضی ملی به شمار می رود که این مهم یک معضل بزرگ برای توسعه منطقه تبدیل شده است.

ماسال نیوز محمود شکری نماینده مردم ماسال در مچلس: ماسال و شاندرمن در بن بست قرار دارند

به گزارش ماسال نیوز به نقل از مهر، محمود شکری ظهر دوشنبه در جلسه توسعه منطقه غرب گیلان افزود: بیشتر مالکیت زمین های ماسال ملی است بنابراین سرمایه گذاران کمتر تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارند.

وی همچنین اظهارداشت: برای توسعه این شهرستان باید بستر ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.  ادامه مطلب ...

سوزاندن ساقه های برنج؛ ثروتی که دود می شود

بدون شرح

سوزاندن ساقه های برنج؛ ثروتی که دود می شود

پس از برداشت خوشه‌های طلایی برنج از شالیزارها، آنچه که برجای می‌ماند ساقه‌هایی است که بر اثر بی‌توجهی و ناآگاهی برخی کشاورزان به آتش کشیده می‌شوند.