صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

شنیده های انتخاباتی تالش بزرگ!

 

شنیده های انتخاباتی تالش بزرگ!  

  

با جدی شدن روند تبلیغات زود هنگام  داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تالش و مشخص شدن چهره های احتمالی، دور تازه تبلیغات با شرکت در مراسم عزاداری و جشن های عروسی آغاز شده است.  

 

 به گزارش ماسال نیوز، طی مطلبی انتخاباتی، پایگاه خبری خزرآنلاین نوشت: با جدی شدن روند تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تالش و مشخص شدن چهره های احتمالی، دور تازه تبلیغات با شرکت در مراسم عزاداری و جشن های عروسی آغاز شده است. 

بنابراین گزارش دو تن از داوطلبان احتمالی انتخابات دور آینده مجلس، شب گذشته همزمان در یک جشن عروسی در اسطلخ زیر شاندرمن حاضر بودند. تعارفات جالب بین آنها در پرداخت دوران عروسی از نکات جالب حضور این دو رقیب مطرح در مراسم بود.

شایان ذکر است که اعلام آمادگی تعداد زیادی از چهره های شناخته شده منطقه نوید برگزاری یکی از حساس ترین و پر شورترین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مهم و حساس تالش ,ماسال و رضوانشهر را می دهد.

 

احسن اله رادمهر به دنبال مدرک دکتری و ارشد!

وبلاگ رأی ما نیز در جدیدترین مطلب خود شنیده های انتخاباتی اش را منتشر کرد.

تالشیار نوشت:

شنیده ها حاکیست احسن اله رادمهر بسیاری از لیدرهای خود را ازدست داده و تعدادی از این لیدرها به حسین نیرومند و منصور یوسفی پیوسته اند.

گفته میشود حسین نیرومند در رضوانشهر پا به پای رادمهر پیش میرود اما در زادگاه خودش مقبولیت چندانی ندارد. حسین نیرومند هم مانند حسن زاده و خندستانی از سیستم قضایی کشور بخت خود را برای انتخابات می آزماید.

شنیده ها حاکیست احسن الله رادمهر همچنان درگیرودار مدرک تحصیلی خود است! هرچند مدتها وی را دکتر خطاب میکردند اما گویا مدرک فوق لیسانسش هم هنوز صادر نشده است!

 

هنوز حدود 17 ماه تا انتخابات مجلس دهم مانده است ولی...

حسین حسرتی نویسنده وبلاگ پارتیزان ولایت نیز ضمن مطلبی با انتقاد از روند تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نوشت:

معتقدم همه ما مردم شریف منطقه تالش بزرگ باید به سرنوشت حوزه انتخابیه خودمان یعنی تالش رضوانشهر و ماسال احساس وظیفه کنیم و برای انتخابات، تامل، تحمل و تعامل داشته باشیم

اما با کمی درک اوضاع منطقه و حتی سیاسی اجتماعی در میابیم که هنوز خیلی زود است که بخواهیم فردی را به زعم خود به عنوان کاندیدای ... آن هم از زبان اکثریت مردم معرفی کنیم.

اخیرا میبنیم بعضا در وبلاگ ها و تارنماها برای خود اوضاع را تحلیل کرده و خود را بی بی سی منطقه می دانند.

میخواهم در این پست به این دوستان همیشه ناراحت بگویم مطالب شما داغ و جالبه ولی چرا باید خودمان را بظاهر دلسوز مردم این سه شهرستان بدانیم و بازار گرمی کنیم...؟؟؟!!!

حقیقتا مشکل اصلی ما مردم منطقه تالش اینست هر از چند گاهی موجی پدید می آید و یک سال و اندی مانده به انتخابات افرادی را به صحنه آورده و کذایی از آنان دفاع و آنان را مشروع و دیگران را منحرف و خدای نکرده کمی مانده مرتد بنامیم و بدانیم...

خیلی از مردم منطقه شاید طرفدار نماینده فعلی نباشند و کارهای ایشان رو قبول نداشته باشند که بنده هم موافقم ولی باید انصاف را رعایت کنیم خودمان هم تکیه بر صندلی سبز بهارستان زنیم بهتر از این خواهیم بود؟؟؟ والله معلوم نیست...

خواهشا در این بازه زمانی باقیمانده با درایت و هوشمندی اوضاع منطقه را رصد و کارشناسانه در فضای مجازی تحلیل های خودمان را به خورد مردم فهیم این سه شهرستان دهیم چرا که با عدم رعایت موضوع و شرایط موجود در این مورد ابهامات و البته اشکالاتی که وجود دارد که  توجه به آنها ضروری بوده و عدم توجه به این موارد می تواند رسیدن به موفقیت منطقه تالش-رضوانشهر و ماسال در انتخابات آینده مجلس را با مشکل مواجه سازد.

حال اگر عزیزان را امیر کبیر - منجی تالش - خیّر - اقتصاد دان- کاردان و... بنامیم و بزرگ نمایی کنیم با چه ترفندی مجددا باید بقول خودشان برای نوکری مردم برگردانیم؟ مگر کارنامه افراد مشخص نیست؟؟؟

باید بدانیم اگر فردی را که معرفی می کنیم و جلسات پی درپی برای این عزیزان برگزار میکنیم ؛ واقعا آن طوری که میگویند و می پندارند ، مطرح شدن نام اینان از حالا که هنوز 18 ماه تا انتخابات فرصت باقی است، زمینه را برای تخریب ، تضعیف و ... برای جوانان تحصیل کرده ی ما که آنان را متوهم ساخته ایم نمی شود؟

با توجه به شرایط حساس سیاسی کشور بلاخص مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را باهم پیش رو داریم معرفی کاندیداهای مختلف مطمئنا نیازمند حمایت مردمی و تدابیر خاص است چرا که توسط جناح های سیاسی و بزرگان منطقه بایستی در زمان مناسب و مشخص برای آنها چینش و برنامه ریزی کرد.

افرادی که دوره قبل با رای خوبی که کسب کردند یا نفرات جدید و تحصیل کرده که پای خود را در این وادی پر از حوادث گوناگون باز نموده اند باید نمایان و واضح چهره های واقعی شان و برنامه هایشان را به مردم معرفی کرد که  این افراد بتوانند رای مردم در روستاها و بخشها و شهرها را به خوبی البته سالم جذب کنند.

عزیزان و سروران شروع جلسات و کارناوال های مختلف در روزهای تعطیل ، پیامک های مختلف مناسبتی والله قسم همانند بلوغ زود رس برای یک نوجوان است...

درک کنیم و یاد بگیریم ... از سه دوره گذشته درس بگیریم...

شهرهای اطراف چه شدند ما چه شدیم؟؟؟...   واقعا مشکلات را می شناسیم؟

مباحث و نیازهای حقوقی منطقه را می دانیم؟؟؟

چرا فقط بحث بندر شدن تالش، سد شفارود و نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر و چند نمونه دیگر سر زبانهاست؟

آیا تالش-رضوانشهر و ماسال پتانسیل دیگری ندارد؟ آیا این بالقوه ها را همسایگان ما و... بالفعل نمایند؟؟؟

آیا کارخانه پیر چوکا از این همه نامناسب نمودن اوضاع محیط زیستی بازهم درخواست بودجه نمود؟؟؟

آیا با تخصیص بودجه در یک دوره دو ساله و همفکری و هماهنگی با مجمع نمایندگان استان جهت اشتغال زایی وسیع در منطقه تالش کارخانه ای نو همانند چوکا احداث و به مرحله اجرا در آورد؟؟؟

آیا نمیتوان با مرکبات ، دام و طیور و کشاورزی این حوزه انتخابیه ، در بخش صنعت یک صنایع تبدیلی و بسته بندی پیاده نمود؟؟؟

آیا از دریای این منطقه را فقط ماسه های سرد و سوزان ساحل ویزنه تا کپورچال را باید به تماشا بنشینیم؟؟؟

استان مازندران بکجا رسید؟؟؟ شرق گیلان چه؟؟؟ و تالش و رضوانشهر در بحث دریا و ساحل و ماسال ما در بخش منابع طبیعی و کشاورزی چه؟؟؟

بله عده ای که در دوره قبلی با برنامه های پلید خود خواستار تشکیل و تاسیس شرکتی جهت صید و پره که با 15000 هزار صیاد در منطقه را زیر بال و پر خود نگه داشته و با این نگاه که میانگین جمعیت هر خانوار 4 نفر در مجموع 60000 نفر چه بود؟؟؟

آیا خیانت نیست؟؟؟ کار موقت ایجاد کردن جهت دارا شدن رای ثابت در هر دوره وگرنه گلوگاه درآمد این قشر زحمتکش قطع شود؟؟؟

بله جوانان، فرهیختگان و علاقه مندان به تالش بزرگ،  بیش از یک سال و نیم باقی مانده بیاییم خدمت کنیم تشویق نماییم و البته سکوت نه جلوی حداقل خدمت دیگران به مردم را بگیریم... بلکه سر صندوق رای دوره آتی نظر و آینده فرزندان و شهر خود را مشخص نمایید.

*********************************************

خدا را هزاران مرتبه شکر وام دار کسی نبوده و نیستیم

 

سید مجتبی عرفانی جهش می کند

شنیده های ماسال نیوز نیز حکایت از رشد آرای سید مجتبی عرفانی در حوزه تالش دارد. بر این اساس مجتبی عرفانی نماینده سابق تالش بزرگ هفته گذشته در کنار سید شمس الدین عرفانی در شهر تالش مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت که خود می تواند تهدیدی برای آرای سایر نامزدهای انتخابات باشد.

 

پورعزیزی همچنان فعال در مصاحبه ها

عزیز پورعزیزی نامزد این دوره انتخابات تالش بزرگ نیز از جمله افرادی است که حضور پر رنگی در فعالیت های انتخاباتی این روزها دارد.

پورعزیزی هر چند در مجالس ترحیم و عروسی شرکت می کند اما بیشتر تمرکز خود را روی انجام مصاحبه های سیاسی و فرهنگی با رسانه ها قرار داده است.

براساس شنیده ها وی نیز دارای پشتوانه مردمی مناسبی به خصوص در شهر پره سر شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
دهیوپت ونداد 31 شهریور 1393 ساعت 14:00 http://www.varena.lxb.ir

این پیام تبلیغات نیست!!!
با توجه به فعالیت شما در حوضه ی ادب و زبان تالشی ، از شما برای همکاری در تارنمای گیلکی-تالشی- تاتی دعوت می شود. با توجه با عدم حضور تالش زبانان در تارنما ، تارنما در حوضه ی زبان و ادب تالشی ناتوان می باشد و برای این منظور تارنما شروع به دعوت تالش زبانان به تارنما کرده شاید که زبان های مهجور و دورمانده ی گیلکی تالشی تاتی را در این تارنما به شکوفایی برسانیم.لطفا در صورت تمایل به همکاری به ما اطلاع دهید.

با سپاس مدیریت تارنما
دَهیوپَت ونداد
www.varena.lxb.ir

با سلام لطفا ما را به لینک های خود اضافه نمایید
با تشکر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد