صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

بسته خبرهای انتخاباتی تالش بزرگ/شماره پنجم

بسته خبرهای انتخاباتی تالش بزرگ



به گزارش ماسال نیوز، تاکنون چهار شماره از بسته خبرهای انتخاباتی پایگاه خبری تحلیلی ماسال منتشر شده است که مورد استقبال مخاطبان سایت قرار گرفته بود. بسته پنجم نیز امروز تقدیم به علاقه مندان به فعالیت انتخاباتی شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال می شود:


یوسفی: انفصال از خدمتم دروغ محض است

منصور یوسفی که این روزها در شبکه اجتماعی نیز فعال شده است در طی گفتگویی کوتاه با ماسال نیوز به شایعات اخیر پیرامون انفصال از خدمتش پاسخ داد.
وی ضمن تکذیب قاطع این خبر اظهار کرد: از تماسهای بعضی از دوستانم در جریان این شایعه بی پایه و بی اساس قرار گرفتم. یوسفی افزود: تعدادی معدود، طبق سنوات گذشته و برای تشویش اذهان عمومی و تخریب و ترور شخصیت فعالان سیاسی در تالش بزرگ اقدام به انتشار شایعات کاملا دروغی مبنی بر اینکه بنده انفصال از خدمات دولتی شده ام نموده اند. این نامزد دوره نهم انتخابات مجلس در حوزه تالش بزرگ ادامه داد: این بحث خنده دار باعث انبساط خاطر خیلی از دوستانم که از نزدیک در جریان فعالیت های علمی-اداری حقیر در دانشگاه قرار دارند، شده است. یوسفی با دعوت شایعه پراکنان جهت حضور در دانشگاه گفت: جا دارد از شایعه پراکنان محترم از همین جا دعوت کنم تا تشریف بیاورند به دانشگاه و با هم یک استکان چای بنوشیم و به کلاس درس دانشجویان محترمم برویم.
وی ادامه داد: بنده پس از 30 سال خدمت پرافتخار به جامعه علمی-آموزشی سال قبل تبدیل وضعیت شده و بعنوان عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در مراکز تالش، رشت و رضوانشهر در خدمت دانشجویان بزرگوار هستم ضمن آنکه همچنان با دانشگاه گیلان و بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان و کرمان بعنوان استاد مدعو همکاری لازم را دارم.
منصور یوسفی افزود: بنده ضمن تشکر از مردم بزرگوار شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال که با حساسیت های غیر قابل توصیف مسائل سیاسی-اجتماعی منطقه شان را دنبال می کنند، همواره خدمت به این مردمان را افتخاری برای خود میدانم و شاکر خداوند تبارک و تعالی هستم.

ادامه مطلب ...

طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها

طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها

تالش تا 10 سال دیگر با یک نماینده


 
به گزارش ماسال نیوز، طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس از 290 نفر به 310 نفر در کمیسیون امور شوراهای مجلس در حالی به تصویب رسیده است که تعداد نمایندگان حوزه تالش بزرگ با تصویب نهایی این طرح در صحن مجلس تغییر پیدا نخواهد کرد و تالشان باید منتظر طرح جدید در 10 سال آینده باشند. اندکی تأمل در طرح تصویب شده در کمیسیون شوراها نشان می دهد که تالش بزرگ هم می توانست به راحتی تبدیل به دو حوزه مستقل با دو نماینده شود. به عنوان نمونه بر اساس طرح تصویب شده حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب با 169235 نفر صاحب نماینده جلس خواهد شد و این در حالی است که تنها شهرستان تالش دارای جمعیتی بالغ بر 189000 نفر است.
همچنین حوزه انتخابیه آران و بیدگل با جمعیت 97420 نفر در دوره جدید صاحب نماینده خواهد شد و این در حالی است که مجموع جمعیت ماسال و رضوانشهر بالغ بر 119 هزار نفر است و جمعیت تالش تقریبا حدود دو برابر این حوزه می باشد.
و همچنین است درباره حوزه حوزه انتخابیه فردوس و سرایان با جمعیت 74119 نفر، حوزه انتخابیه فارسان و کوهرنگ با جمعیت 129856 نفر و نمونه های دیگری که نشان می دهد حوزه تالش بزرگ مستحق بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.ما قضاوت را به شما خوانندگان محترم می سپاریم. آیا حق تالش بزرگ تنها یک نماینده است؟!

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با نهایی کردن طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، تعداد نمایندگان را به 310 نفر افزایش داد.
به گزارش ایسنا، متن کامل طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها به شرح زیر است:

تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از 290 نفر به 310 نفر افزایش افزایش می‌یابد و تعداد حوزه‌های انتخابیه به شرح بندهای زیر اصلاح می‌شود:
تبصره 1- وزارت کشور فهرست اسامی استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه آنها را بر اساس حروف الفبا با ذکر نام مرکز استان در ابتدا حوزه انتخابیه هر استان، تنظیم و اعلام می‌کند.

تبصره 2- این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا است.


تالشان منتظر شنیدن صحبتهای نماینده محترم شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر حاج محمود شکری در این خصوص هستند 


 

ادامه مطلب ...

اخبار انتخابات تالش بزرگ

اخبار انتخابات تالش بزرگ
.

ماسال نیوز


حضور پور رنگ عزیز پورعزیزی در رضوانشهر
وبلاگ «حامیان حاج عزیز پورعزیزی» ضمن اعلام این خبر نوشته است:

حضور حاج عزیز پورعزیزی در رضوانشهر با همراهی و دیدار صاحبان نفوذ، بزرگان، فرهنگیان، جوانان و اقشار مختلف مردم همراه بود که در این بین ایشان گفتگوی با آنها داشتند و به درد دلشان گوش فرار می دادند.
پورعزیزی این روزها در عرصه ارسال پیام های تبریک در مناسبت ها نیز فعال شده است و با استفاده از پیام رسانها ضمن تبریک و گرامی داشت ایام و مناسبت ها خود را به مردم تالش بزرگ معرفی می کند.

منصور یوسفی به ماسال و رضوانشهر آمد
منصور یوسفی نامزد مطرح این روزهای تالش، با حضور در رضوانشهر و ماسال با برخی از حامیان برجسته خود دیدار کرد. براساس شنیده ها، با آغاز فعالیت های انتخاباتی نامزدها در تالش بزرگ، یوسفی نیز جهت عقب نماندن از دیگر رقبا با حضور در ماسال و رضوانشهر اوضاع سیاسی منطقه را رصد کرد. 

ادامه مطلب ...

رضا حق جو علت اختلافات خود با یاری را تشریح کرد

رضا حق جو علت اختلافات خود با یاری را تشریح کرد

اصلاح طلب نیستم


به گزارش ماسال نیوز به نقل از ماسال فردا، تا قبل از انتخابات دوره ی گذشته تنها در بین مسئولان شهرستان چهره ای شناخته شده بود و مردم کمتر با او آشنا یی داشتند. اما در انتخابات گذشته داستان به گونه ای دیگر رقم خورد و به یکباره زندگی "حق جو" در مسیر تازه ای قرار گرفت. اینبار او می بایست با کسی در انتخابات مجلس رقابت داشته باشد که سالها در یک کوچه، مدرسه، شهر، رفیق و همکارش بود.
در ابتدای کار کمتر کسی فکر می کرد که "تاثیر گزارترین فرد انتخابات 90" لقب گیرد؛ اما او عملا به عنوان سردمدار مخالفت با شیوه "مدیریت بهمن محمد یاری" مطرح شد و با قرار گرفتن در مقابل دوست دیرینه خود، موجبات شکستش را در انتخابات فراهم نمود.
سوالات و حواشی مختلفی در خصوص" اختلافات وی و بهمن محمدیاری" در محافل مختلف مطرح شده است اما هیچ شخصی تا به حال "پاسخ حق جو" را در این خصوص نشنیده است.
این کاندیدای دوره ی گذشته مجلس تالش برای اولین بار به سوالات مختلف در خصوص "اختلافات و مسائل گوناگون انتخابات" پاسخ داده است که در ادامه آن را خواهید خواند.


اصلی ترین دلیلی که در انتخابات گذشته به عنوان "کاندیدا" شرکت نمودید چه چیز بود؟

- راستش را بخواهید، بنده شخصا هیچ تمایلی برای حضور در این عرصه را نداشتم و اصلا مایل نبودم که در این راه پردردسر و پر مشغله پای بگذارم.  ادامه مطلب ...

احسن اله رادمهر: من بهترین گزینه برای دولت هستم

احسن اله رادمهر: من بهترین گزینه برای دولت هستم 



به گزارش ماسال نیوز، متن این گفتگو به شرح زیر می باشد:

با سلام، به عنوان اولین سوال مختصراً خودتان را معرفی بفرمایید؟

احسن اله رادمهر هستم، متولد روستای رودبار سرای خوشابر از توابع شهرستان رضوانشهر، دارای ۳ فرزند هستم دو پسر و یک دختر. رشته ی تحصیلی ام لیسانس حسابداری هست. فوق لیسانسم حقوق اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی تهران، و بیست و چهار سال هم سابقه کار در بنگاههای مختلف اقتصادی کشور رادارم.

جناب آقای رادمهر مردم منطقه غرب گیلان و تالش همواره ازشما به عنوان یک چهره ی موفق اقتصادی و مدیریتی یاد می کنند. چه ویژگی هایی در شما باعث مبدل شدن به چنین موفقیت هایی در عرصه اقتصادی شده است؟

پشتکار، بنده هرگز چیزی را به عنوان شکست نه پذیرفتم و نه در قاموس زندگی خودم جای دادم. همیشه می گویم که انسان قطعاً می تواند به خواسته های خود برسد. بر این اساس تلاشم این بوده که به عنوان یک کشاورز زاده، از قشرپایین جامعه تالش، بتوانم پله های ترقی را طی کنم. اعتقاد و تفکر من ایناست که اگر انسان بتواند تلاش بکند و اراده ای در تلاش داشته باشد، و دراین راه توکل به خدا داشته باشد قطعاً می تواند به خواسته های خود جامع عمل بپوشاند. بزرگترین رمز موفقیت من علاوه بر پشتکار و تلاش مضاعف، خانوادهام و مخصوصاً همسرم بوده اند که در اوقات بسیار بحرانی زندگی همواره درکنار من بوده و حمایت کرده اند. شاید باورش سخت باشد اما ما از هیچ به اینجایگاه رسیدیم و خیلی ها فکر می کنند این مدینه فاضله است اما من اعتقاددارم که باز جای رشد و تعالی هست و به فضل الهی این تلاش ها ادامه خواهدداشت تا به نیازها جامع عمل بپوشانیم.

  ادامه مطلب ...