صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

دخالت نماینده مجلس در امور اداره دوایر دولتی !!!!!!

دخالت نماینده مجلس در امور اداره دوایر دولتی !!!!!!


انتشارخبر مقاومت نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در برابر تغییر مدیر آموزش و پرورش تالش موجب شده است که این مساله مورد بحث و کنکاش مردم و فرهنگیان و سیاسیون قرار بگیرد.

با پیروزی محمود شکری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،نوبت به عملیاتی شدن وعده های ایشان رسید.محمود شکری بر خلاف برخی اظهار نظر های تند خود در دوران تبلیغات ،با یک صبر خاصی منتظر استقرار مدیران دوایر دولتی ماند و خیلی کم به دخالت در امور پرداخت و بر اساس شنیده ها تز ایشان در اینگونه عملکرد نیز این بود که ایشان بعد از استقرار یک مدیر توسط دولت به دنبال نظارت بر عملکرد مدیران در جهت ارتقائ جایگاه تالش باشد.که این مساله در باره آموزش و پرورش همینگونه بود.کاووس کرمی از میان کمیته فرهنگیان آن زمان انتخاب و برای صدور ابلاغ به اداره کل آموزش و پرورش گیلان معرفی شده و در نهایت به عنوان رئیس ابلاغ گرفت.

از همان ابتدا معارضانی بودند که خود را شایسته این مسند دانسته و همچنان به رقابت خود برای کسب این پست به فعالیت پرداختند.

کاووس کرمی آموزش و پرورش تالش را در حالی تحویل گرفت که این اداره مدام درگیر پرداخت بدهی های خود به طلبکاران بود و در دورانی که دو سال هیچگونه اعتباری برای مدارس تخصیص نیافت به سختی آموزش و پرورش را اداره کرد.

باپیروزی دکترحسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وتشکیل دولت تدبیر و امید ،اعضای ستاد روحانی در تالش برای سهم خواهی در معاونتهای اداره واعمال فشار بر روند تصمیم گیری های آموزش و پرورش تالش ،مدام با حضور در دفتر مدیر اداره در صدد به کرسی نشاندن خواسته های خود بودند که با مقاومت کاووس کرمی بار ها و بار ها از دفتر ایشان با ناراحتی خارج شدند.این روند که از خرداد  ۹۲شروع شده بود هر روز شدت بیشتری میگرفت و اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی خود را به عنوان نماینده دولت معرفی کرده و همچنان خواهان تغییرات جدی در آموزش و پرورش تالش بودند .در طول سال تحصیلی ۹۳_۱۳۹۲کمتر هفته ای بود که خبر تغییر مدیر اداره نقل محافل خصوصی نباشد و این در حالی بود که انتشار این اخبار برای ایجاد خلل در نحوه تصمیم گیری و اداره دستگاه آموزش و پرورش تالش صورت می گرفت و هیچکدام از شایعات نسبتی با واقعیت موحود نداشت.

  

در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۴_۱۳۹۳یک بار دیگر خبر قطعی تغییر مدیر اداره با خبر پراکنی اعضای حلقه اصلی ستاد روحانی مجددا به نقل محافل تبدیل شد که با حضور کرمی در نشست مدیران آموزش و پرورش کشور در تهران آب پاکی بر دستان مدعیان تغییر ریخته شد.

اما این پایان ماجرا نبود و مدعیان بیشتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دادند تا جایی که غروب روز جمعه ۲آبا ن خبر برگزاری معارفه مدیر جدید به آموزش و پرورش تالش ابلاغ گردید و در حال فراهم شدن زمینه لازم بود که مجددا خبر لغو معارفه موجب عصبانیت و ناراحتی اعضای ستاد آقای روحانی گردید.و احتمالا  حکایت همچنان باقیست........

متاسفانه حکایت غم انگیز بالا در باره اداره ای در حال وقوع است که سرنوشت قریب به ۴۰۰۰۰دانش آموز و ۳۰۰۰ فرهنگی ،در آن رقم می خورد.

وجود مشکلات شدید مالی،عدم وجود امکانات آموزشی،فرهنگی وپشتیبانی و نیز به یادگار ماندن میلیون ها تومان بدهی باید موجب شود که همگان دست در دست هم داده و به کمک فرهنگ و آموزش و تربیت نسل جدید بپردازند،نه اینکه به جان همدیگر افتاده و موجب تمسخر ناظران را فراهم نمایند.به هر حال اگر بنا بر تغییر باشد مدیر تغییر خواهد کرد ولی نباید همه چیز یک اداره با این طول و عرض به حراج خود خواهی های حزبی گذاشته شود.

تغییر مدیری که ۲سال از مدیریت او نمیگذرد و آوردن مدیری که فقط یکسال فرصت مانور عملیاتی دارد چه فایده ای برای شهرستان دارد.بر کسی پوشیده نیست که در سال بعد انتخابات مجلس اتفاق خواهد افتاد ونماینده جدید به دنبال تغییرات مدیریتی خواهد بود .

چرا برای یکسال مدیری جدید در یک اداره مهم بگماریم که حتی نتواند به امور اصلی اداره اش مسلط شود.

برکسی پوشیده نیست ورود در یک اداره و در دست گرفتن امور دست کم یکسال زمان می خواهد که این یکسال را مدیر فعلی در ختیار داشته و گذرانده است.

تغییر مدیر آموزش وپرورش در ابتدای سال تحصیلی چه نفعی برای دانش آموزان و فرهنگیان دارد؟

چرا مدعیان تدبیر ،کمی به عاقبت این تغییر نمی اندیشند؟

چرا کسانی که خود را نماینده دولت جناب آقای روحانی می دانند خود را مستحق تصمیم گیری در باره اداره ای میدانن  ولی این حق را به نماینده مردم تالش که برگزیده همین مردم است نمی دهند و مقاومت ایشان را دخالت در امور می خوانند؟

برای دخالت در امور تالش چه کسی محق تر است،اعضای ستاد انتخاباتی  رییس جمهور در یک شهر و یا نماینده منتخب مردم سه شهرستان؟

به فضل خدا و دقت همه دست اندر کاران امر شاهد تالشی آباد و پیشرفته باشیم

نظرات 2 + ارسال نظر
omid 9 آبان 1393 ساعت 12:54 http://ktra.mihanblog.com

سلام دوست خوبم، سایتم رو با نام " فروش اینترنتی 270 محصول شگفت انگیز " و با آدرس http://quality.emkala.com لینک کن و بهم تو وبلاگم اطلاع بده بلینکمت، برای اینکه در لینک کردن مشکل ایجاد نشود ، آدرس سایتم رو هنگام لینک کردن بنویس و کپی نکن و نیز اینکه شما هایپپرمارکتم رو لینک میکنید و من وب شما رو در وبلاگم (کمپلکس امید ) لینک میکنم، مرسی

آیا محمد یاری بازهم به فکر انتخابات تالش هست!؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد