صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

روی موج انتخابات تالش، نگاهی به تحولات اخیر منطقه

روی موج انتخابات تالش، نگاهی به تحولات اخیر منطقه


همانگونه که در گذشته عنوان شد، انتخابات مجلس در تالش 'خیلی زود' آغاز شده و 'تحرکات' کاندیداها بیشتر و بیشتر می شود، در ادامه مروری بر اتفاقات هفته گذشته انتخابات مجلس 94 در این حوزه را خواهیم داشت:

حالا، انتخابات به مرحله ی تازه رسیده و فعالیتها به شدت افزایش یافته است. جنگهای رسانه ای کاندیداها، دید و بازدیدها، نشستها برای اعتلاف و ... بیشتر از گذشته شده، چهره ی افراد باقی مانده در کورس رقابت، کم کم برای مردم 'آشکارتر' می شود و مردم آنها را بیشتر و بیشتر مورد 'ارزیابی' قرار می دهند.

اما چه کسانی در این دوره از انتخابات حضور دارند؟

در شهرستان ماسال؛

شاید هفته گذشته 'ماسال' پر سرو صدا ترین شهر استان گیلان به لحاظ تحولات سیاسی بوده است، گفته های دو نامزد دوره گذشته انتخابات، بهمن محمدیاری و رضا حقجو در خصوص یکدیگر تمام نگاه ها را معطوف خود نموده است، در فضاهای مجازی، شایعاتی را در خصوص از بین رفتن 'اختلافات' این دو به وجود آورده است. از طرف دیگر حسین نیرومند، محمد اسحاقی، سرکار خانم نسرانه ذولفقاری و بهرام کاوکار سایر کاندیداهای این منطقه هستند. در طی هفته گذشته حسین نیرومند جلسات متعددی در شهر ماسال برگزار نموده و این برای نخستین بار بود که چنین فعالیت گسترده ای در این شهر داشت. رضا حقجو، کاندیدای مطرح دور گذشته هر چند تا کنون 'عدم شرکت' در انتخابات پیش رو 'کاملا' را تایید نکرده، با این حال فعالیت خاصی در حوزه نداشت؛ هر چند خیلی ها معتقدند آمدن وی به صحنه ی انتخابات می تواند همچون دوره ی گذشته بسیار 'پر سر و صدا' باشد. با این اوصاف و با توجه به از میان رفتن اختلافات دو طرف و تایید نمودن این جمله از سوی آقای یاری، مبنی بر اینکه "در انتخابات آینده یا او خواهد آمد یا حقجو" خیلی ها این شانس را برای یاری متصور می شوند. سید محمد اسحاقی، هر چند این روزها به علت 'بیماری یکی از بستگان درجه یک' (کادر ماسال فردا از خدواند منان خواستار بهبودی هرچه سریعتر ایشان هستند) روزهای سختی را سپری می نماید؛ با این حال فعالیت هایش در حوزه ی تالش را انسجام بیشتری بخشیده است. خانم ذولفقاری و بهرام کاوکار در هفته گذشته فعالیت خاصی را در منطقه نداشته اند؛ با این حال از کاندیداهی احتمالی این دور خواهند بود.

رضوانشهر؛

اینجا تنها یک کاندیدا دارد و کارش به نسبت بقیه کاندیداها راحت تر به نظر می رسد. احسن اله رادمهر که با آرای دوره ی گذشته خود در این شهرستان خیلی ها را 'شوکه' کرد، در این دوره نیز وضعیت نسبتا مشابهی دارد، هرچند یاری و نیرومند هم حرفهای زیادی برای گفتن در این شهرستان خواهند داشت.

تالش؛

هر چند تکلیف شهرستان ماسال تا حدودی روشن شده است و به نظر می رسد بین حقجو و یاری سرانجام یکی از آنها به میدان خواهد آمد، اینجا اما هنوز کاندیداها به اجماع مورد نظر دست نیافته اند. منصور یوسفی، سیروس شفقی، محمود شکری، سید مجتبی عرفانی، محمدرضا سلامی، علی خندستانی و مجید نیکخو از جمله کاندیداهای مطرح این دوره ی تالش خواهند بود. اسماعیل حسن زاده، چندی پیش آب پاکی را روی دست همه ریخت و عنوان نمود" در انتخبات آینده حضور نخواهد یافت" بدین ترتیب احتمالا یکی از کاندیداهای نام برده می تواند در نهایت به عنوان گزینه نهایی مردم شهرستان تالش نام گیرد. اما هفته گذشته یکی از کاندیداها در گفتگو با یکی از سایتهای منطقه در خصوص 'احتمال اجماع' کاندیداها در تالش گفته " تالش این بار مطمعنا اشتباه گذشته را تکرار نخواهد نمود، در این خصوص نشستهای اولیه ای بین کاندیداها انجام شده تا کسی که اقبال عمومی بیشتری دارد به میدان بیاید و انشاله این موضوع به نتیجه خواهد انجامید." خیلی ها بر این باورند که اعتلاف در تالش می تواند، خیلی زود 'برنده انتخابات آینده' را مشخص نماید؛ اتفاقی که سالهای سال است به 'واقعیت' حتی 'نزدیک' هم نشده است. عزیز پور عزیز ، سام سکوتی و سایر کاندیداها هم در تالش برای شناسایی بیشتر خود به مردم منطقه هستند اما گسردگی تالش سبب معرفی دیرتر این کاندیداها به مردم خواهد شد. در تالش علاوه بر کاندیداهای بومی، بهمن محمدیاری و محمد اسحاقی در مرکز، حسین نیرومند به همراه احسن اله رادمهر در روستاها تلاشهای گسترده ای داشته اند. با این حال اما، هنوز زمان زیادی تا انتخابات مجلس سال آینده باقی مانده و خیلی از اتفاقات می تواند صحنه ی انتخابات در این حوزه را به طور کلی دگرگون نماید. منبع: از سایت ماسال فردا MasaleFarda.ir


نظرات 2 + ارسال نظر
کوروش 4 دی 1393 ساعت 20:38 http://sedayegilan.ir/

درود برشما/مسلما انتخابات در این سه حوزه به علت تعدد کاندیدها ولی نیاز به یک نماینده از دیگر شهرهای گیلان داغتر خواهد بود

سینا 9 دی 1393 ساعت 02:48

ما رضوانشهری ها یه کاندید دیگه نداریم، دوره پیش گول خوردیم ولی اینبار ما فقط به یاری رای میدیم،هرچی بود مرث بود دروغ نمیگفت،دکتر بدون مدرک نبود، با آبروی طرفداراش بازی نکرد،پشت همه طرفداراش بود و هست،منم میخوام از طرفداراش بشم.خدایی خیلی از مردم رضوانشهر دوست دارن دوباره یاری وکیلشون بشه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد