صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر


تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر

جام جم آنلاین:
با سرد شدن زیستگاه‌های پرندگان کوچرو در کشورهای اروپای شمالی و شرقی، پیش قراولان پرندگان مهاجر و زمستان گذر به تالاب‌های آق و استیل شهرستان آستارا وارد شدند.



به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا، این پرندگان را شامل خوتکا، خوتکای پرسفید، انواع مرغابی سانان و بلدرچین نام برد و افزود: این پرندگان از سرزمین‌های اروپای شمالی و مناطق قطبی وارد شمال غرب استان گیلان شده‌اند. 


ساسان اکبری‌پور با اشاره به قرار گرفتن شهرستان مرزی آستارا در کریدور ورود این پرندگان، اظهار کرد: پس از ورود نخستین گروه این پرندگان مهاجر، حجم انبوهی از دیگر پرندگان نیز از اوایل پاییز تا اواخر زمستان به این منطقه وارد می‌شوند.

به گفته وی مقصد بعدی این پرندگان مهاجر تالاب بین‌المللی بندرانزلی، تالاب‌ها و آبگیرهای لاهیجان و پارک ملی بوجاق کیاشهر است.

وی با اشاره به تشدید اقدامات حفاظتی توسط ماموران حفاظت محیط‌زیست این شهرستان از این پرندگان مهاجر افزود: در صورت مشاهده شکارچیان سودجوی این پرندگان، متخلفان دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شهر ساحلی و مرزی آستارا در شمال استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان با تالاب‌ها، برکه‌ها، آبگیرها و شالیزارهای پرآب در فصل پاییز و زمستان، یکی از زیستگاه‌های مناسب و مطلوب پرندگان مهاجر محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد