صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

سخنرانی حجت الاسلام حاج سید منصور شرفی امام جمعه شهر پره سر

سخنرانی حجت الاسلام حاج سید منصور شرفی امام جمعه


شهر پره سر در شبکه استانی گیلان



به مناسبت هفته وحدت ایشان در مورد مسائل و مشگلات اهل سنت تالش نیز مصاحبه نمودند:

...
پیغمبر بهشت را فقط برای خود نمی خواست!  ما اگر بیاییم همه مسلمانان فرقه های مختلف  واقعا این بهشت را برای خودمان نخواهیم! این خلاف ادب است.
کسی که ایمان بخدا داشته باشد! کسی که عامل به عمل صالح باشه وارد بهشت میشود.دیگر جنگ و دعوایمان برای چیست! ...

 پس ایجاب میکند که همان شعاری که رسول اکرم در حجة الوداع در  زیر جبل الرحمه انجا فرمود که این کلام مرا بشنوید: بدانید که مسلمان برادر مسلمان است!   ابروی شما!خون شما! اموال شما! بر یکدیگر حرام است.


 ما همش اتکا کردیم به طهارت ظاهر ولی ما بایدبه معارف طهارت باطن بپردازیم دلهایمان را پاک کنیم .دلهایمان را بهمدیگر نزدیک کنیم!

پیغمبر  قاتل عموی خود(وحشی) را بخشید.   وحشی به حضرت عرض کرد من بت پرستم من مشرکم .من عموی ترا کشتم !با من چکار داری؟  حضرت به وحشی فرمود من امده ام حتی تورا هم به بهشت ببرم.خوب این دیدگاه اگر باشد! استقرار اخلاق باشد!  اینها مسلما نیاز واقعی جامعه امروز ماست.


 بنده با افتخار میگویم مردم فهیم  و شریف اهل تسنن و تشیع  تالش و رضوانشهر و ماسال به درازای اسلام در کنار هم بودند این وحدتی که انجا است باور کنید نمونه است.

ولی   پاسداشت این دیوار وحدت" نیاز به دلسوزان دارد .

به محضر برادر بسیار بزرگوارم جناب اقای استاندار : که عنایت بکنند یک فتح البابی داشته باشند مثل جناب اقای رئیس جمهور که مشاور در اهل سنت دارند سه شهرستان هستند جامعه اهل سنت اونجا دارن زندگی میکنند  چه میشود از اینکه یک مشاور در امور اهل سنت  داشته باشند از فرهیختگان از دلسوزان .و من اینجا تضمین میکنم که هیچ بار مالی هم  تحمیل استانداری نکنند نمیگویم هفته ای نمیگویم ماهی! سالی یکساعت با فرهنگیان فرهیخته اهل سنت با دانشجویان با دانش اموزان سالی یکساعت نشست داشته باشند .اگر توده مردم درد و دلی داشته باشند  بتونند انعکاس بدهند که بتونیم دست به دست هم بدهیم تا دیوار وحدت و مودت و صلح و اشتی پاس را بداریم.

http://www.paresar.blogfa.comمنبع/

نظرات 4 + ارسال نظر
im sad ta 8 بهمن 1391 ساعت 00:13

استاد شرفی مرد خداست.

تالشی 22 بهمن 1391 ساعت 23:10

استاد شرفی اعتبار تالش است نعمت خدا برای سرزمین تالش. به کوری چشم دشمنان

دلسوخته پره سری 21 دی 1392 ساعت 13:44

حاج آقا شرفی ستون وحدت مردم تالش است دلسوزی که دردهای بسیاری را تحمل میکند اما دم بر نمی آورد وفادار به انقلاب ورهبری ودلسوز مردم است .از هیچ هزینه ای در مبارزه با جهل وفساد دریغ نمی کند .اما حیف وصد حیف که مسئولین شهرستان از این عالم فرهیخته کمتراستفاده میکنند او مردم را دارد ومسئولین قدرت ومنابع را اما نمیدانند که زوروقدرت وپولشان در برابر محبت مردم چیزی نیست .انشاا.. با آمدن دولت تدبیر وامید قدر این سرباز انقلاب ورهبری رابیشتر بدانیم ومسئولین نیز به جمع مرم بپیوندند. خدایا این انسان والامقام راسلامت ومنصور دار.

صفری 24 آبان 1397 ساعت 12:12

خدا ام یالون چمه را غم برو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد