صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

درخصــوص تاییــد صلاحیــت‌ها به لطـف خداونـد امیـدواریم

امـام خمینـی(ره) بـا تکیـه بـر مـردم در برابر زیاده خـواهان ایستاد

درخصــوص تاییــد صلاحیــت‌ها به لطـف خداونـد امیـدواریم


ë گروه سیاسی
رئیس‌جمهور با اشاره به گذشت نیم قرن از آغاز حرکت امام در سال 42، اظهار داشت: امروز همه مناسبات تحت تاثیر اندیشه امام خمینی(ره) قرار دارد و هر روز که می‌گذرد این اندیشه بارورتر شده و حقانیت آن بیش از گذشته به اثبات جهانیان می‌رسد.
دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز گذشته در جلسه هیات دولت با اشاره به این‌که در آستانه چهاردهم و پانزدهم خرداد و ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: نقش، وجود، اندیشه و حرکت امام راحل برای جامعه بشری هدیه‌ای الهی در عصر حاضر بود. رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دوره‌ای که همه به‌دنبال نفی ارتباط با آسمان و حقیقت اصالت پیامبران بودند و جامعه بشری در انحصار اندیشه منحط قرار داشت، امام خمینی(ره) آمد و فریاد ارتباط با آسمان و کمال روح انسان را مطرح و راه جدیدی را پیش پای بشریت قرار داد.



ë امام خمینی‌(ره) احیاگر انسان معاصر
دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: امام خمینی(ره) احیاگر انسان معاصر، حق و حقیقت و اندیشه توحید، عدالت و پاکی در دوره معاصر است. امام حقیقتاً مردی خدایی و آسمانی بود که از مرزهای منیت و خودپرستی عبور کرده و بسیاری از حجاب‌ها از برابر چشم او کنار رفته بود. رئیس‌جمهور با بیان این‌که امام خمینی(ره) در برابر همه زیاده‌خواهی‌های داخلی و خارجی با تکیه و میدان دادن و باور به مردم ایستادگی کرد، گفت: امام راحل تراز و اعتقاد نقش ملی ملت را ارتقا داد و روح آزادگی را در میان ملت‌های جهان دمید و امروز یاد و نام او در جهان و در میان ملت‌ها می‌درخشد. دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: امام آمد و افول امپراتوری‌ها را در جهان فریاد زد و راه نجات ملت‌ها را تبیین نمود و در این راستا همه بشریت تا آخر مدیون و مرهون راه امام خمینی(ره) خواهند بود.

ë به لطف خداوند امیدواریم
دکتر احمدی‌نژاد همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که شما کی سکوتتان را می‌شکنید و خیلی‌ها علاقه‌مندند صحبت‌های شما را در مورد اتفاقات رخ داده بشنوند، بار دیگر تاکید کرد که ما به لطف خداوند امیدواریم. پیش از ترک هیات دولت از سوی احمدی‌نژاد عکاسان خواستار گرفتن عکسی از رئیس جمهور بدون حضور محافظان وی شدند که رئیس جمهور در پاسخ به درخواست آن‌ها گفت که من همیشه تنها بوده‌ام.
ë ادامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور پس از انتخابات
سیدحسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در پایان جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوالی درباره متوقف شدن سفرهای استانی گفت: این سفرها متوقف نشده است و تا آخرین استان ادامه خواهد یافت. وی افزود: تنها به دلیل مشغله کاری استانداران برای برگزاری انتخابات قرار شده که روند سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: قطعاً این سفرها پس از انتخابات طبق روال قبلی خود ادامه می‌یابد.

ë تشکیل ستاد امنیت انتخابات
مصطفی محمد نجار وزیر کشور هم در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در هنگام برگزاری انتخابات مرزها بسته می‌شود، گفت: خوشبختانه کشور ما بالاترین امنیت را به لحاظ استانداردهای جهانی با وجود حضور در یکی از پرمخاطره‌ترین مناطق جهان دارد. وی افزود: کشور ما از بالاترین استانداردهای امنیتی برخوردار است و به نظر من نیاز به کارهای امنیتی خاصی نیست. وزیر کشور تصریح کرد: با این حال ما ستاد امنیتی انتخابات را در شورای امنیت تشکیل داده‌ایم اما دربحث امنیت انتخابات جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

ë بهترین موضع را آقای احمدی‌نژاد گرفت
عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی نیز در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه دولت درباره برنامه‌های تلویزیونی نامزدها صحبت شد. وی افزود: از آنجا که بسیاری از نامزدها در گفت‌وگوها تلاش می‌کنند دولت را مورد نقد قرار دهند و این به نوعی برای دولت مظلومیت ایجاد می‌کند، مطالبی در این‌باره گفته شد اما به هر حال در هر دوره این اتفاق می‌افتد. رئیس صدا و سیما گفت: بهترین موضع را آقای احمدی‌نژاد گرفت و گفت که این برنامه‌ها بسیار خوب است و نشان‌دهنده آزادی در کشور ماست و حتماً مفید است و حتی تاکید کردند که اگر می‌شود این برنامه‌ها چند بار تکرار شود. ضرغامی با بیان این‌که قانوناً نمی‌توانیم برنامه نامزدها را تکرار کنیم، گفت که دولت بعد از انتخابات هم می‌تواند هرجا نیاز به پاسخگویی بود، پاسخ دهد.

ë علت حذف بخش‌هایی از برنامه محسن رضایی
رئیس صدا و سیما در خصوص حذف بخش‌هایی از برنامه محسن رضایی نیز توضیح داد: آنچه از برنامه یکی از نامزدها حذف شد یک کلمه بود که بیشتر جنبه امنیت ملی داشت و به نفع خود او بود که این کلمه پخش نشود. ضرغامی تصریح کرد: قومیت‌ها در کشور ما جایگاه بسیار بالایی دارد چرا باید گفته شود که بین آن‌ها تبعیض وجود دارد؟ به نظر من حذف آن مطلب کمک بسیار بزرگی به این فرد بود.

ë اعلام نظر دولت درباره تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه به شورای نگهبان
همچنین لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات صورت گرفته در لایحه بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: دولت نظرش را در مورد برخی از احکامی که در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بودجه به تصویب رسیده و باعث افزایش بار مالی می‌شود و یا احیاناً قابلیت اجرایی ندارند به شورای نگهبان ارائه می‌کند و ان‌شاءالله شورای نگهبان به این نظرات توجه کند تا اصلاحات لازم در آن صورت بگیرد.

ë نیازی به ارسال سلاح از ایران به سوریه نیست
سردار وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افتتاح مرکز مراقبت‌های فضایی، رونمایی از موشک‌های جدید هواپایه و زیر دریایی بومی را از جمله اقداماتی خواند که طی روزهای آینده انجام می‌شود. وی درباره رساندن سلاح به تروریست‌های سوریه از سوی برخی کشورها گفت: این کار کار زشت و بدی است و ما آن را محکوم می‌کنیم. رساندن سلاح به تروریست‌ها برای نابود کردن زیر ساخت‌های یک ملت در هیچ قاموسی قابل قبول نیست. باید نسبت به این موارد هوشیارانه نگاه شود و نبایستی این بحران ادامه پیدا کند و حتماً باید جلوی این کار گرفته شود. خبرنگاری در مورد ارتباط ایران و روسیه و بحث شناورهای جنگی پرسید که وی گفت: این موضوع در چارچوب نگاه صلح‌آمیز انجام شده و جمهوری اسلامی، دریای خزر را دریای صلح می‌داند. امنیت این کشورها نیز مربوط به کشورهای حاشیه دریای خزر است. خبرنگار دیگری درباره بحث درستی ارسال سلاح از ایران به سوریه پرسید که وی با تاکید بر این که نیازی به این کارها نیست و این تبلیغات غلط است، گفت: سوریه خود کشوری قوی است که خود را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی آماده کرده است و ضرورتی به این کارها وجود ندارد. ارتش سوریه به اندازه کافی قوی است.

ë چیزی برای پنهان کردن از آژانس انرژی اتمی نداریم
همچنین فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر رسانه‌های غربی و همچنین رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش تعداد سانتریفیوژها گفت:‌ تمام پیشرفت‌های ما چه در حوزه سانتریفیوژها و چه در بحث رآکتور اتمی اراک طبق نظارت آژانس بوده است و هیچ موردی برای پنهان کردن وجود ندارد. وی افزود: در گزارش آژانس نیز مقدار مواد غنی شده و همچنین تعداد سانتریفیوژها ذکر شده است و در گزارش آقای آمانو به دقت تشریح شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر

شبکه های مختلف استانی در ایران

جای خالی شبکه تالش ... !! ؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد