صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است
صدای تالش

صدای تالش

تالش سرزمین کهن و جاوید در پهنه شمالی و غربی کوههای تالش واقع در رشته کوه البرز است

محمود شکری: ماسال و شاندرمن در بن بست توسعه قرار دارند

محمود شکری: ماسال و شاندرمن در بن بست توسعه قرار دارند


نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 85 درصد زمین های ماسال و شاندرمن جزء اراضی ملی به شمار می رود که این مهم یک معضل بزرگ برای توسعه منطقه تبدیل شده است.

ماسال نیوز محمود شکری نماینده مردم ماسال در مچلس: ماسال و شاندرمن در بن بست قرار دارند

به گزارش ماسال نیوز به نقل از مهر، محمود شکری ظهر دوشنبه در جلسه توسعه منطقه غرب گیلان افزود: بیشتر مالکیت زمین های ماسال ملی است بنابراین سرمایه گذاران کمتر تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارند.

وی همچنین اظهارداشت: برای توسعه این شهرستان باید بستر ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.  

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین زمین مناسب در هر بخش یکی از پارامترهای توسعه در هر منطقه است که متاسفانه شهرستان ماسال در این زمینه با مشکلات جدی مواجه است.

وی افزود: بر اساس تبصره (3) واگذاری امور جنگل ها می توان عرصه های ملی را تا 30 سال هم واگذار کرد.

شکری به پروژه فاضلاب تالش اشاره کرد و اظهارداشت: عملیات اجرایی سامانه دفع صنعتی فاضلاب در شهر تالش از 7 تا 8 ساله پیش آغاز و متاسفانه از پیشرفت فیزیکی 25 درصد برخوردار است.

 وی اذعان داشت: روند اجرای این پروژه به دلیل تخصیص اعتبارات چندان مطلوب نیست بنابراین می طلبد مسئولان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می تواند برای اتمام این نوع پروژه ها  در استان بسیار اثرگذار باشد.

وی همچنین با بیان اینکه برای اجرای پروژه فاضلاب شهر تالش باید 120 کیلومتر لوله گذاری انجام شود، افزود: برای احداث این پروژه به  100 میلیارد تومان اعتبار  نیاز است.

شکری بیان داشت: با توجه به تزریق اعتبارات قطره چکانی مردم باید سالها منتظر افتتاح این پروژه باشند.

 وی همچنین با بیان اینکه 60 درصد روستاهای ماسال و شاندرمن به ظاهر از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند، افزود: منابع آبی این شهرستان از چشمه ها تامین می شود در بیشتر مواقع مردم با کم آبی مواجه هستند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: ساکنان مناطق روستایی ماسال و شاندرمن  هر روز بطور میانگین 5 تا 6 ساعت به دلیل گرمی هوا با قطعی آب مواجه اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد تومان از محل تبصره اعتبارات (22) نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای احداث مجتمع آبرسانی طاسکوه شهرستان ماسال تخصیص یافته است، اذعان داشت: با بهره برداری این پروژه مشکل آب آشامیدنی 15 روستای این شهرستان رفع خواهد شد.

شکری تصریح کرد: در فصل تابستان آبدهی چشمه های این شهرستان کم و در فصل زمستان به دلیل بارندگی و گل آلوده شدن، آب غیر قابل شرب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد